Wednesday, 9 October 2013

::Wordless Wednesday #38...

AssaLamualaikum
Less word! Kos hidup yang semakin meningkat. 
Tambahan plak dengan kenaikan harga minyak. 
Harga barang pun naik. Kesian rakyat jelata termasuk aku.
picture :Fb
Apa pun kena pandai berjimat-cermat! kan?
WasSaLam^_^

24 comments:

  1. boleh.. jika pandai budjet dan bijak membuat pilihan serta tahu bezakan keperluan dan kehendak...

    ReplyDelete
  2. Betul tuh atie..taraf hidup tidak memadai dengan gaji..akhirnya ramailah yg terpedaya berhutang ngan kredit card mcm..pun begitu perlu ingat rezki ditangan Allah, cuma kena pandai berbelanja ikut syariat agama..

    ReplyDelete
  3. Sekarang ni atiey, gaji amatlah jauh nilainya dgn harga2 barang keperluan. Tiada pilihan lain utk kita kan, terpaksa berjimat cermatlah jawabnya...huhu

    ReplyDelete
  4. memang tak cukop atie..ejas budget camaner pon still lagi terasa..lainla kalo dok kampung..dok bandar ni sumer pon mahal..

    ReplyDelete
  5. Mmg kena pandai budget. Kalau tak, tak cukup.

    ReplyDelete
  6. memang kena berjimat cermat..macam lily ni harapkan hubby jer yg keja..utamakan keperluan dari kehendak..

    ReplyDelete
  7. kos hidup sentiasa meningkat..tp gaji xreti nk meningkat2 nih..
    kak atie, email blog dh kena hack jdi selamat tinggal blog..doa2 dpt balik email tu.. :'( :'(

    ReplyDelete
  8. adohaiii..memang sakit kepala kalau difikir2kan

    ReplyDelete
  9. memang tak cukup atie..kena dua2 kerja untuk menampung keperluan

    ReplyDelete
  10. memang tak boleh kak.seyes kena catu makanan :( sebab tu je yg boleh dicatu.yang lain terpaksa..kana ada gak

    ReplyDelete
  11. kalau dah x cukup camner nak berjimat cermat yer... !

    ReplyDelete
  12. mmg kena pandai2 berjimat..huhuhu..

    ReplyDelete
  13. Semua rakyat dah terjelir tapi yg 'duduk di atas' masih buat tak tahu aje Atie

    ReplyDelete
  14. uncle pun terasa kesannya...harga barang semakin naik..takde yang turun-turunnya...hujan je yang turun !! hihihihi ... tepuk dada tanya lah pengundi ...

    ReplyDelete
  15. harga barang turun naik...cuma umo kita jer yang naik tapi tak turun2...

    ReplyDelete
  16. terjimat berjermat dah..hahaha..sampai nak tulis pun dah eja salah...hihi

    ReplyDelete
  17. insyaAllah boleh...klu bab makan tu...boleh la bawak bekal dr umah...jimat RM15 sehari...beli barang yg perlu jer...klu dulu beli tudung mahal2..skang kena beli yg murah2 sikit... hehehe...nak wat camne kan...

    ReplyDelete
  18. nk buat macam mana,hidup kena teruskan..berjmat je la kaedah terbaik..gaji naik pun brg sama naik,sama je statik kt situ..:)

    ReplyDelete
  19. berjimat cermatlah jawapannya aTie..huhu

    ReplyDelete
  20. kenala sentiasa berjimat cermat.

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..