Thursday, 28 November 2013

::Aku - Masalah kurang keyakinan Diri...

AssaLamualaikum
Pernah tak korang rasa kurang yakin dengan diri sendiri? Sebenarnya aku adalah orang yang selalu mengalaminya. Memang ketara sangat tau! Masalah ni dari zaman sekolah hinggalah kini. Hehe! entah macam mana nak yakin kan diri bahawa aku sebenarnya boleh buat akan sesuatu perkara tu. Erm! Selalunya bila berdepan situasi begini,
mula lah aku buat-buat yakin. Haha! 
walhal dalam hati hanya Allah yang tahu.
Dah berkali-kali baca buku Motivasi, dengar ceramah tapi sekejap je jalan nya. Pastu balik ke asalnya. TAK YAKIN lagi. Haha! Macam mano tu? Contoh yang selalu terjadi : bila di beri sesuatu tugasan, mesti ayat pertama yang keluar dari hati 'bolehkah aku buat? pastu mula lah takut gagal. 
Tapi akhirnya tugasan tu menjadi juga. 
Kekadang cemerlang. Haha! 
Bila difikirkan, memanglah semua orang ada kekurangan dan kelebihan kan? 
dan itulah kekurangan ku yang paling nyata. Huhu! 
apa pun tetap bersyukur dengan semua kurniaan Allah!
*kawan-kawan blogger mesti semuanya jenis yakin kan? hihi:)
WasSaLam^_^

26 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalam Atie..acik siap pakej rasa rendah diri lagi..

      Delete
  2. selalu jugak masa zaman sekolah dl atie..tp bila semakin tua nie confident level tuh makin ok lah sikit..:)

    ReplyDelete
  3. Akak yg tak yakin bila nak bercakap di khalayak ramai... masa nak bentang paper... adoiiii start lah masa tu ras nak terkucil bagai hahahha

    ReplyDelete
  4. zee jenis nak kata konpiden sangat tu takde la..down pon takde..senang citer tengah2..tapikan jenis yang cepat gabra..kalo ada jer benda kena buat, dah mula gelabah..kang ada la yang tertinggal..

    ReplyDelete
  5. confident tu kdg2 je. takut nak overconfident. hehe

    ReplyDelete
  6. hehehe..ila pun kadang2 rasa jugek cenggitu...tapi buat2 confident..hahaha

    ReplyDelete
  7. kita sama kak atie!selalu ja xyakin ngan diri sendiri. Kalau ada tugas pn haa..mula la nk stress sbb x confident..huhu

    ReplyDelete
  8. depends on situation..kadang2 tak yakin jugak..haha..tapi en hubby kita mmg jenis yakin..penceramah la katakan..mmg respect ngan dia..bini dia ni hampeh jerk..hahahaha..

    ReplyDelete
  9. masa sekolah dulu. Ya Allah selalu la tak yakin itu ini. then masa hubby proposed tu lagi la teruk, siap cakap yg suh dia fikir 100 kali sebab kengkononnya kita ni banyak sangat kekurangan.

    tapi sekarang ni dah banyak mkan garam kot. so nampak diri tu serba boleh la pulak. ngeeee

    ReplyDelete
  10. Buat kakak kena lihat masa dan apa. Kalau yg dah biasa pastinya yakin sebab dah ada pengalaman. Tapi kalau benda baru sikit rasa cuak ada juga Atie... dah nama pun manusia.

    ReplyDelete
  11. salam pagi atie..samalah dgn m3h pun..hehe..perasaan tu mmg ade

    ReplyDelete
  12. Hahahhaaa....Cik mula-mula jak yakin...tp bila dah hujung0hujung dah nak dapat result nya hilang keyankinan.Penyesalan pulak yang datang..Tapi bila hasil nya memuaskan baru senang hati,hilang segala penyesalan.Alahaiii...mcm mana tu??

    ReplyDelete
  13. kena ikut kata hati juga kan...
    pernah bercakap dikhalayak ramai...lain rasanya

    ReplyDelete
  14. kadang kadang mmg rasa down juga,,,malu..kekadang ok jer..naik turun..hhii

    ReplyDelete
  15. same lah ngan mell.. hehehe.. tp tgok keadaan kot.. haha

    ReplyDelete
  16. memang ada kdng2. tambah2 lagi bila dpt tugasan baru yg tak pernah buat sebelum ni..

    ReplyDelete
  17. tulah guna2 kawan2 blogger yg baik kan.. done nuffnangx2 yer

    ReplyDelete
  18. think positive dear... ok no worry so much

    ReplyDelete
  19. Owhh I memang yakinnnn, sebab zaman I membesar ambil berkat slogan yakin boleh. hehehehe I yakin pada kemampuan diri jer, paling takut kalau terlebih yakin.

    ReplyDelete
  20. Sama lah kita...terkadang suka noo rasa rendah diri, walhal boleh sebenarnya laksana sesuatu.. skrg dah cuba utk be positif.. in sha ALLAH :-)

    ReplyDelete
  21. atie, Linda ni kalo bab2 kena buat presentation mesti seram sejuk semacam jaa..hahahhaa..
    tapi sebenarnya, kalo kita jenis tak yakin, kebaikkannya kita akan prepare betul2...sebab takut..wakaakkaa..

    ReplyDelete
  22. okje pun salah sorang yg kurang keyakinan diri...betul kata kakzakie tengok waktu dan perkara apa.... kalau benda yg dah biasa ok lagi hehe...kalau tak biasa mau terkencing atie hehe

    ReplyDelete
  23. sama la saya.
    tgk pada tempat juga la sy ni

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..