Monday, 18 November 2013

:: Dialog Ibu & Pa'e Part 12...

AssaLamualaikum
Nak cerita : si tumpis Ibu dah pandai merajuk. Erm! Pantang di tegur, lari cari bantal dan tutup muka. Semalam tengah santai-santai tengok TV, Ibu tegur lah dia sebab dok lari-lari depan Ibu. Aktif sangat. Macam tak pandai penat. Hihi.

Ibu : "abg Pa'e duduk lah bah diam-diam, pening ibu ni..nak tengok TV! (nada memang sedikit tinggi ya!)
Si anak terus lari, ambil bantal busuknya. Tutup muka dan menangis.
Pa'e : " Ibu dah tak sayang Abg Pa'e ye... sampai hati Ibu"...

Adoi! adakah cakap macam tu? terkesima sekejap. Tak terfikir pun. Haha! (entah dari mana lah dia dengar cakap macam tu kan? huhu! 
Kekadang perkataan anak-anak ni tak dijangka? Apapun Ibu bersyukur sebab anak Ibu ni dah boleh bercakap dengan lancar. Sedikit pelat tu memang ada, tapi tak ketara. Bila balik dari kerja banyak lah yang akan diceritakan nya. Pot..pet..pot..pet! :)
WasSALam^_^

25 comments:

  1. Bila dah pandai buat peace tu dah kian besarlah Atie.
    Manja Pa'e ye... bila ditegur sikit mudah terasa:)

    ReplyDelete
  2. alololo... touching pulak die....

    ReplyDelete
  3. sensitip yer ababg pa'e..
    sama cam anak zee atie..tegur sikit kemain merajuk..nak kena pujuk dulu baru okey..

    ReplyDelete
  4. dh pandai merajuk2 ye si abg ni..haha..budak2 ni mmg rajin betul nak pot pet kan kak atie?kdg2 niesa ni penat nk layan crita adk niesa ..hehe

    ReplyDelete
  5. samalah atie ngan tumpis fiji nie..makin ade adik makin manje n sensitif, tegur sikit dah jd duck face.merajuk. tp dia tak reti ckp cam pa'e tu..tiada persoalan sayg lg..hehe

    ReplyDelete
  6. hahahaa......sesentap juga pa'e ne..
    pa'e blajar dari drama2 tv kali tu...hihihih

    ReplyDelete
  7. alahai manja betul si pae ni ekk,pandai plak tu keluarkan statement ibu dh tak syg dia..comel betul!

    ReplyDelete
  8. haih...lari ambil bantal busuk nangis tuu yang tak tahan tuu...hahaha

    ReplyDelete
  9. bler da byk vocab ni... ayat anak kadang2 bole wat kita nages he3

    ReplyDelete
  10. ala... kesiannya. comel betul. kalau anak buah sy dulu. merajuk nyorok bawah katil smpai tertido. hahaha

    ReplyDelete
  11. Sentap tu Atie bila anak cakap macam tu, sebenarnya dia nak perhatian dari kita tu sebab tu lari2 depan atie tu... tak pe lah dia nak belajar tu :)

    ReplyDelete
  12. DIA MERAJUK MINTA DIPUJUK TU..

    ReplyDelete
  13. wahhh dah pandai merajuk ya sayang...

    ReplyDelete
  14. pandai merajuk sekarang...
    bab tak sayang tuh tak sangka bole abg cakap...bijaknya

    ReplyDelete
  15. terima kasih sebab sudi singgah rumah saya,,, hehe.. ya anak anak kadang kadang memang tak boleh jangka percakapannya.. mungkin dia terdengar daripada televisyen atau kawan kawan yang lain. maknanye kita perlu bagi perhatian pada dia.. jgn sampai die rasa kita tak sayang dengan dia... hehehe.. salam perkenalan ye. saya sudah follow

    ReplyDelete
  16. alolo..pandai merajuk dah Pa'e..merajuk minta ibu beri perhatian..hehe

    ReplyDelete
  17. Macam mana nnt kang hari2 nangis kena buli ngan JJ ni abang Pa'e. Jelita kalau I marah, dia marah I balik. kadang2 dia sembur jer, prrftttt. geram2 jer mama nyer ni.

    ReplyDelete
  18. hahah..lucunya abg Pa'e ni...

    ReplyDelete
  19. dah pandai merajuk...lucu pulak dengar dia bersuara..hee

    ReplyDelete
  20. waa... touching pae ni ea.. hehe... dlm hati de taman.. hehe

    ReplyDelete
  21. Atie cakap lembut selalunya... bila tinggi sikit tu yg buat dia terasa tu....mcm okje diaorg dah lali dgn nada suara okje yg pitch tinggi haha...

    ReplyDelete
  22. pertama kali dgn pitching tinggi kot sis

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..