Thursday, 8 October 2015

Edisi makan-makan..

AssaLamualaikum
Azam nak kurus membuak-buak. Tapi bila makan tak ingat dunia. Haha! Tentang makan lagi. Masalahnya kami ni suka mencuba sesuatu yang baru bila dengar sahaja ada kedai makan sedap. Pasti tak sabar-sabar nak mencuba samaada dengan en Kuling (bila dia balik sini) atau dengan kawan-kawan sepejabat.
Nampak sedap sangatkan. Nama dah tak ingat. 
Yang aku ingat balik rumah aku sakit perut.Haha! 
Memang perut orang kampung aku ni. Hehe!
Manggo Tanggo nama menunya. RM4.50. 
Tak pastilah apa campuran dalam ini, tapi memang sedap lah:)
Nama menu: Ayam Penyet ala Jakarta. RM8.90 (Restoran Bismi&Bistro). 
Bolehlah, cara penyajian pun menarik
Edisi makan-makan kami sudah berkurang sejak en Kuling ni jauh. Hehe! Tapi kalau budak Tumpis tu request nak makan apa-apa, seboleh-bolehnya aku tunaikan lah. Tak sampai hati nak tolak. Korang pun sama kan?
WasSaLam^_^

26 comments:

  1. Atie...air tu sangat sedap nampaknyaaaa....

    ReplyDelete
  2. Sedapnyaaaa!!! Terliur kot tengok..hehehe

    ReplyDelete
  3. Memang atie .. kalau anak2 minta .. tak sampai hati nak tolak..
    Sebaik mungkin kita tunaikan..

    ReplyDelete
  4. menggoda nya nengok air air tu
    nasi ayam penyet my peberet
    sedapnya terletak pd sambal belacannya kan

    ReplyDelete
  5. Air tu nampak sangat menarik dan buat hati tertarik dietku rabak..walaweiii...hehe..ayam goreng..wow...wow..wow..

    ReplyDelete
  6. Atie .. air manggo tanggo tu yg berjaya buat saly tliur meleleh leleh nih. Wak mai ciked..hihi

    ReplyDelete
  7. betul tu kalau anak2 yang minta, seboleh mungkin cuba tunaikan...

    sedap nam mango tanggo tu

    ReplyDelete
  8. Itulah hikmah ada Pa'e dlm hidup Atie.
    Bayangkan kalau suami jauh anak tak ada boleh memendam rindu sepanjang hari Atie
    Jadi sesekali keluar makan dgn Pa'e pun apa salahnya.

    ReplyDelete
  9. salam kenal...

    semalam ada tgk blog yg citer pasal nasi ayam penyet...hari ni dapt tgk nasi ayam penyet dr blog Atie... teringin nak makan... tp x der tempat makan nasi ayam penyet yg sedap kt tempat akak...

    ReplyDelete
  10. tergodanya tgk air tu..yummy..chaiyok..

    ReplyDelete
  11. Sedap nya kakak tengok tapi lagi sedap kan kalau makan dengan suami ..tapi takpe lah atie pae kan ada.

    ReplyDelete
  12. sama lah mcm akak nih....
    konon takmo mkn nasi... tp eh termkn lak kt opis ngn kwn2...
    skrg ni cuba utk mkn nasi sekali sehari je... tp tak tau berapa lama kuat iman ni

    ReplyDelete
  13. SEDAPNYA MAKAN DAN MINUM BERSAMA PAE..AYAM PENYET TU TERINGIN NK RASA SAMA...

    ReplyDelete
  14. Akak typical bab makan2 sebab kalau sedap kat situ syik mengulang situ jelah.

    ReplyDelete
  15. Samalah tu atiey .. klu dah anak request, sedaya upaya kita sediakan ..

    ReplyDelete
  16. samalah kita pun....makan aje kerjanya..
    ..tak masak ade jer mengadu perut lapar...
    tapi mlm mmg tak makanlah...

    ReplyDelete
  17. Tergoda aih.. Dah la tengah lapar ni..

    ReplyDelete
  18. nampak sedap mango tango tu atiey...

    betul tu atiey..kalau anak2 minta..selagi boleh kita akan usahakam

    ReplyDelete
  19. Adoiiiii Atie sedapnya tengok air mangga Tanggo tu. Tengok pun dah tau sedap sebab nampak pekat sangat....

    ReplyDelete
  20. Terliur lah nengok ayam penyet tu.huhu

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..