Tuesday, 6 October 2015

Tumpis belajar Sholat

AssaLamualaikum
Si abang Pa'e kan selepas kena sakit chicken pox, dah rajin sholat. Tiap kali masuk waktu dia pun sibuk nak sholat. Alhamdulillah! moga berterusan lah hendaknya. Sebab sebelum ini bila aku ajak sholat kadang ada juga alasannya. Macam nak tengok kartun lah. Masih awal lah. Sekarang tak perlu suruh dah dia tau sendiri. Syukur sangat. Sampai MakCu dan nenek dia cakap macam berubah pula perangai Tumpis lepas sakit chicken pox dua minggu. Ada hikmahnya dia sakit. Huhu! Apapun aku sangat bersyukur.
Walaupun belum sempurna pergerakan nya tapi bolehlah di didik perlahan-lahan kan. Bacaan dalam sholat pun ada yang dah hafal sepenuhnya ada yang kadang dia terlupa. Hihi! Kita yang dewasa ni pun kadang belum sempurna. Terus memperbaiki diri. Kan??

Moga anak-anak kita terus membesar menjadi anak yang soleh, boleh mendoakan kita bila kita tiada nanti. Sob-sob. Sayu hati rasanya. Amin! Amin!
WasSaLam^_^

28 comments:

  1. Alhamdulillah.. Moga terus istiqamah..

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..sejuk perut ibu..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...moga terus rajin bersolat, moga jadi anak yang soleh

    ReplyDelete
  4. Bagusnya Pa'e..lupa pun takpa lagi, sebab kita sebagai mak ayah terus didik dan betulkan apa yang anak salah buat.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah,pandai dah pie bersolat sendiri ..Tak apalah jika dia belum hafal ....perlahan2 akan bertambah baik kelak

    ReplyDelete
  6. seronok tengok camni..In Sha Allah Pa'e akan jadi anak yang soleh..:)

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah... tumpang bangga kt tumpis

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah...sejuk je tengok...

    ReplyDelete
  9. anak soleh paei ni..ada kemahuan bersolat tanpa disuruh2..mula2 kurang pandai lama2 pasti sempurna...

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah.. semoga terus rajin solat & smga jd ank yg soleh..

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah.. Melentur buluh biar dari rebungnya.. Semoga berterusan hendaknya.

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah..sejuk perut ibu mengandung kan...

    ReplyDelete
  13. Kne tegas bab2 solat ni...slowly akan smpurna solat tu. In sha allah smoga mnjd ank soleh..aminnn

    ReplyDelete
  14. Allahuakhabar...sayu hati....moga jiwA yang bersih..hati yang suci ini menjadi insan berguna untuk agama dan bangsa..amin..

    ReplyDelete
  15. Sejuk pewottt ibu mengandung...

    ReplyDelete
  16. Amin.... bagusnya.... dah besarkan... :) moga anak2 kita lembut hati utk belajar solat...

    ReplyDelete
  17. konsistenlah mendidik mereka. jangan setakat masa kecil sahaja....

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah atie .. semoga pa'e terus istiqamah ya..mudah didik pa'e.. kalau kehendak mendahului paksaan ..

    ReplyDelete
  19. bagus pa'e alhamdulilah. insyaAllah kak. hasil didikan yang baik mesti 'resultnya' baik jugak kan ;)

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah...Smoga menjadi anak yg soleh.

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah bagusnya abg pae ni..semoga terus istiqamah dan dapat bimbingan yang terbaik..Amin..

    ReplyDelete
  22. alhamdulillah
    seronok tgk ..
    aamiin

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..