Tuesday, 13 October 2015

View Puncak Bohey Dulang Island, Semporna

AssaLamualaikum
Sambungan entry ini. Dekat satu jam berada di puncak Bohey Dulang Island, Semporna memang kami tak lepaskan peluang untuk mengambil gambar sebanyak mungkin. Yalah, entah bila lagi dapat kesini. Silap-silap ini yang pertama dan terakhir. Tak larat den nak mendaki lagi. Tua dah oi.Haha! En Kuling tukang ambil gambar-gambar ni semua. 
Hanya mampu mengucap bila sampai sahaja di atas. Subhanallah! hilang segala penat
Memang begitulah air laut nya. Biru!

Pulau Bohey Dulang, Semporna ni memang menjadi salah satu tarikan pelancong sekarang ini. Rugi kalau tak kesini bila dah jejak ke Semporna. Tentang keselamatan, ramai yang risau tapi insyaAllah pihak keselamatan kita sentiasa ada bersama. Masa kami mendaki ni pun, ramai anggota PGA turut berjaga, renjer hutan dan staff Taman-Taman Sabah. Dapat menikmati pemandangan diatas memang akan menjadi kenangan manis buat kami. Sekian, jumpa lagi!
WasSaLam^_^

25 comments:

  1. Rindunya nak balik sabah!!! Masa bujang bujang dulu selalu juga datang semporna ni. cantik gila tempat dia..huh bilalah boleh melawat ke sana lagi. rinduuuuuu..

    ReplyDelete
  2. Canteknyaaaa atie,bagai sebuah lukisan ...Subhanallah.
    Ntah bilalah kakak dapat jejak,tapi larat ke kakak nak mendaki dalam usia begini!

    ReplyDelete
  3. Subhallah... cantikny Atie
    Boleh jadikan postcard. Kalaulah ada sekeping dlm gambar tu ada muka Pa'e kan lebih menarik..

    ReplyDelete
  4. subhanallah..cantiknyer sis.... ni yg rasa nak pergi ni..cuma x tau bile..ekekek

    ReplyDelete
  5. cantiknya atie. sblm ni tak pernah dgr pun nama pulau ni.

    ReplyDelete
  6. Subhanallah..membiru lautan cantik sungguh ciptaan Allah.. gambar pun cantik ambik dah macam poskad.. sungguh memang cantik bohey dulang island ni atie..

    ReplyDelete
  7. Allahu..indahnya pemandangan....

    ReplyDelete
  8. Subhanallah... cantiknya...
    tenang je jiwa tengok gambar... kalau dpt tengok sendiri lagi seronok...
    bila la dpt nk ke sini.. terima kasih krn menjamu mata ini dgn gambar2 yg cantik.. :)

    ReplyDelete
  9. Subahanallah.. Memang cantik atie..
    Kebiruan laut sama ajer dengan langit tu..
    Damai tengok nya..
    Hilang penat ye Atie :)

    ReplyDelete
  10. Subhanallah....cantiknya.... tengok gambar pun dah cantik.. kalau tengok sendiri mesti lagi cantik...

    ReplyDelete
  11. subhanaalaah..cantiknya pemandangan dari atas..rasa teruja nak kesana Atie..

    ReplyDelete
  12. Cantekknya view.. ! Mummy sekali je pi Sabah tu pun waktu naik Gunung Kinabalu pastu takde nak pi sana lagi..huhuhuhu

    ReplyDelete
  13. ya allah..cantiknya kat sini atie..teringin sangat nak pegi..

    ReplyDelete
  14. Ya Allah, tak caya saya ni kat Malaysia!!
    Macam kat Haiwaii...hahaha

    ReplyDelete
  15. cantiknya
    saya suka sangat tgk keindahan pulau mcm ni..
    dedulu pasang impian nk kepulau sipadan

    ReplyDelete
  16. memang cantik...sungguh sempurna ciptaanNya..

    ReplyDelete
  17. Cantiknya... air laut yang lebih biru tu maknanya lebih dalam ke? Yang kehijauan tu kiranya tak dalam sangat ke?

    ReplyDelete
  18. masya Allah..subhanAllah..mmg memukau pandangan! teringin nak ke sana jugak.

    ReplyDelete
  19. Wow!!! menariknya tu atie..subahanallah..patutlah Semporna punyai satu daya tarikan amat hebat khazana alam..

    ReplyDelete
  20. subhanallah ... cantiknya kan pemandangan tu atie ...

    ReplyDelete
  21. lawa sangat ni.. kena juga ke sini sebagai salah satu pilihan tempat bercuti,, nampaknya banyak lagi tempat di dalam malaysia ni yang saya tak pernah jejaki..

    ReplyDelete
  22. mmg teringin nk gi sempoerna..sebab cantik sgt!

    ReplyDelete
  23. masyallah Atie cantiknyaaaaa.... Biru, aman damai rasa nyaman. Tengok pun dah rasa gitu, belum duk atas tu.Tinggi ke nak mendaki tu Atie? Kalau OKje harus tak larat nak mendaki ni....menggigil kepala lutut weyh hihi

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..