Tuesday, 27 October 2015

Memori - Baju Nikah..

AssaLamualaikum
Mengimbas memori lama. Baju yang aku pakai masa akad nikah bersama suami 05042008 dulu. Sudah 7 tahun berlalu. Masih tersimpan rapi dalam almari. Sayang sangat dengan baju ini. Baju yang dipakai masa berat badan 40 kg. Sekarang ni telan air liur jak lah kalau nak pakai balik. Haha! jauh bebenor kenaikan berat badan. Kihkih.
Kain baju ini sebenarnya dihadiahkan oleh sepupu, dibeli dari Jakarta. Masa itu tak silap harga dalam RM200. Jahit kat butik upah dalam RM150++ sekali baju En Kuling sama warna baju Melayu putih juga (lupa nak tangkap gambar baju En Kuling). Agak-agak kalau nak bagi bakal menantu pakai semula baju ini nak ker?? Hahaha! angan-angan tak sudah. 20 tahun lagi kot baru dapat menantu. Itu pun kalau panjang umur. Insya-Allah! 
Bye, jumpa lagi.

35 comments:

  1. Baju nikah sy sdh 2x pakai utk raya dlm masa 8thn. Baju kurung biasa saja. Hehe..

    ReplyDelete
  2. klau bakal mnntu sama saiz apa slhnya akk.. hihi

    ReplyDelete
  3. MESTI COMEL SGT PEMAKAINYA TU...40KG JER HMM..

    ReplyDelete
  4. Waweee baju nikah... Cantekk! terngimbau-gimbau memori gitu..hehehehe kena buat baju nikah turun menurun ni..baru rare..hehehe :D

    ReplyDelete
  5. Canteknya atie....
    Kakak pun masih simpan lagi baju nikah kakak 28 thn dulu ...tapi skg alahai 2kali ganda dah saiz ....hehee

    ReplyDelete
  6. hai... salam perkenalan ye.. ;)
    nice blog.. =)
    done follow..
    follow me back... ^_^

    ReplyDelete
  7. baju yg menyimpan seribu kenangan manis,kan...
    akak pun dok simpan lg baju nikah dulu..

    ReplyDelete
  8. mesti dulu ramping kan makk atie tuu,, ()

    ReplyDelete
  9. Senyum kakak tengok Atie.
    Mesti Atie bila tengok baju ini terus terimbau kenangan masa akad
    Kakak pun masih simpan walau dah 21 tahun bayangkan lagi lama kan..:)

    ReplyDelete
  10. cantik ... mana gambar nikah ??

    ReplyDelete
  11. Kenangan mengusik kalbu ni ... hehehe takpe simpan kat muzium sendri

    ReplyDelete
  12. tahniah dah 7 tahun bertahan... baju nampak still rare... yeahhhh

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah...7 tahun dah, nampaknya kita kawin pada tahun yang sama, akak kawin bulan disember... 27 dis nanti genaplah 7 tahun juga usia perkahwinan akak...

    wah...bila agaknya boleh pakai baju tu balik ye atie...hehehe, inshaAllah moga panjang umur atie untuk dapat menantu nanti

    ReplyDelete
  14. Sekali nampak macam telekung.. :)

    ReplyDelete
  15. Mak akak masih simpan selendang yg dia gunakan semasa nikah dengan arwah abah sehingga sekarang.

    ReplyDelete
  16. Kak yan pun masih simpan lagi..memang meraung lah nak pakai balik..pas kawin badan naik semakin comel..huhu

    ReplyDelete
  17. zee pon masih simpan lagi atie..dah 10taon..nak pakai tak muat..hahahahaa

    ReplyDelete
  18. Amboi jauh angan2.. sampai ke bakal menantu.. hihi..
    Tp betul la.. bila tgk baju nikah, telan air liur klu nk pakai balik.. mmg xleh nk masuk rasanya.. hehe..

    ReplyDelete
  19. harga RM200 lebih mahal lagi setelah berusia 27 tahun...he..he..he,,

    ReplyDelete
  20. Masya Allah..berat 40 ja??slim mcmana tu..xterbayang....huhuhu...baju kawen sy pun bt sndiri..rasanya klu pakai balik skg ni..mo jadi hulk gamaknyaaa...hahaha

    ReplyDelete
  21. Haha.. tayang baju nikah dia ya.. saya tak tahu dah baju nikah kat mana.. kat kampung pastinya tapi dalam almari yg mana satu dah lupa.. entah muat ke x, masa kahwin berat lbh krg atie gak, 41kg, sekarang dah 6kg lebih bezanya.. adoi. Pasti macam balut nangka kalau muat pun..

    ReplyDelete
  22. Hihihi..
    Baju tu motivasi nak kurus tu atie :)

    ReplyDelete
  23. persoalannya, nak ke menantu tu pakai.. haha

    ReplyDelete
  24. Bg semangat bleh pakai blik bju tu...
    Gantung kt luar...

    ReplyDelete
  25. saya pun sedih kalau tengok baju nikah...konfem x muat dahhh

    ReplyDelete
  26. haha. IbuNoey pun kalau nengok semula baju nikah dulu, memang sedey la. tak muat sudah semestinya.kalau nak pakai semula, kena outer la. tapi nak outer tang mana pun tak tahu. memang tak boleh nak outer pun. kikikiki. sudahnya tengok je la setiap kali nak ambil baju kerja untuk diseterika..

    ReplyDelete
  27. Cantik...unit and klasik sikit hehe

    ReplyDelete
  28. baju nikah aida ntah di mana ???!
    tapi kalau ada maybe x muat tang kain la, pinggang da lebar :) ha ha ha
    baju rasa nya masih ok.

    ReplyDelete
  29. Pandainya Atie simpan baju nikah...okje punya tah mana mana letak dlm box kot. Pernah keluarkan masa mengemas dulu tp sebab warna putih kan dah ada dot dot kuning....

    ReplyDelete
  30. Cam sama je saiz kita. Hehe..
    Dulu la. Sekarang dah kembang.

    ReplyDelete
  31. Cantik lah atie....baju nikah adalah antara baju kesayangan kita kan....hihi

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..