Friday, 9 October 2015

Kadang Kita Terlupa..

Petang Jumaat yang damai.
Untuk peringatan diri ku sendiri dan sahabat-sahabat yang disayangi. Kadang kita lupa dan lalai. Amat besar tanggung jawab kita sebagai wanita atau isteri apatah lagi anak lelaki atau suami.
Jujur aku amat takut andai en Kuling lebih mengutamakan aku berbanding MIL. Selalu ingatkan dia agar jangan lupa tanggung jawabnya sebagai anak lelaki. Aku juga takut kalau aku dan suami tak dapat mendidik anak lelaki ku sebaik mungkin. Amat besar tanggung jawabnya bila dewasa nanti. Doa selalu, moga kita semua tidak alpa dan lalai. Jangan pula buat-buat lupa. Nauzubillah! 
Jumpa lagi, sekian. 

11 comments:

  1. Amanah anak lelaki memang berat Atie..
    Kita pun kena utamakan suami..

    ReplyDelete
  2. bila dah jadi mak ni baru terasa berat sangat tanggungjawab sebagai ibu...,moga dapat mendidik anak2 dengan baik

    ReplyDelete
  3. peringatan bersama..kita pon ada anak..mesti paham semua ni..

    ReplyDelete
  4. semoga kita tidak LUPA pd tanggungjawab kita terhadap tuhan, agama, keluarga & masyarakat..Aamiiin!

    ReplyDelete
  5. Bagus quote ni Atie.....untuk peringatan bersama. Maklum selalu lupa tak pun buat buat lupa hihi...

    ReplyDelete
  6. kena saling memahami n bertolak ansur dlm soal ni....

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah kalo isteri tu selalu mengingatkan, kan

    ReplyDelete
  8. Salam jumaat atiey..thumbs up atiey

    ReplyDelete
  9. saling ingat mengingati.
    Nice sharing Atie..memang kadang2 kita terlupa :(

    ReplyDelete
  10. ada satu lagi yang kita selalu lupa. tanggungjawab seorang suami bukan pada ibu bapa kandung mereka je. tapi jugak pada ibu bapa mentua. dosa nya beratnya sama macam berdosa pada ibu bapa kandung kalau terguris hati, terlupa tanggungjawab. sebab tu tempat seorang isteri jatuh no dua berbanding ibu. sebab ibu isteri tu sendiri tempat nya dah diangkat pada bahu suami.

    ReplyDelete
  11. marilah agar tidak lupa perkara wajib...inshaAllah

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..