Thursday, 1 October 2015

Dilema Bila Shopping Sendiri

AssaLamualaikum
Aku kalau shopping sendiri-sendiri mesti blur! semenjak hidup bersama en Kuling ni mesti shopping berdua. Haha! dah jadi janggal plak kalau shopping sendiri. Itu lah kelemahan aku juga. Semua nak kena tanya pendapat encik Kuling kalau beli sesuatu termasuk lah baju atau kasut. Bukan apa, en Kuling sebenarnya seorang yang amat teliti bila beli sesuatu. Dia kalau beli baju kah apa mesti periksa semua termasuk jahitan-jahitan benang. Haha! percaya tak? kadang stress juga bila aku kata dah ok lah tu, dia cakap benang tak elok lah, jahitan senget lah. Haha! So, sekarang ni dah jarang shopping, bila dia balik baru aku beli apa-apa yang terfikir. Barangan dapur tu lain lah, dah belajar beli sendiri bila berjauhan ni. Hihi. Kalau dulu segala barangan basah semua dia belikan, sekarang ni dah pandai pergi pasar sayur, pasar ikan. Haha! Ayam selalu beli di super market jak! Kira dah lebih berdikari bila ber PJJ ni. Alhamdulillah semua urusan juga dipermudahkan. Budak Tumpis tu pun kurang karenah. Babah jauh nak oi, jangan buat perangai ok. Hehe!
WasSalam^_^

20 comments:

  1. wak selalu shopping tolak trolley jakk., hahar2

    ReplyDelete
  2. Sama lah Kuling Atie dgn en suami akak ni..
    Semua benda dibeleknya sebelum beli..
    Benang jahit senget pun tak jadi beli aduhaiii..
    Ada juga hikmahnya Atie.. bila berjauhan Atie dah pandai berdikari .. KIPIDAP :D

    ReplyDelete
  3. wahhh lamanya menghilang cik akak..naper takde gambar abang pa'e?
    ehh selamat hari raya atie..
    zee kalo soping dah biasa sangat sorang.. susah ler nak berdua..kena hangkut anak2 sekali plak..better gi sorang..cepat senang dan jimat..hahahaa

    ReplyDelete
  4. Hihi atie sama kita. Kalu beli baju ke ape mesti minta pndapat dia, acaner sesuai ke tak apa ke ..kalu en.suami kata oke, dibeleknya kain brg oke , lulus lah.. boleh ambik.kih3. Mcm mane pun, suami adalah cerminan isteri ..

    ReplyDelete
  5. shopping sorang2 boleh lbh jimat masa kot atie...

    ReplyDelete
  6. lama-lama tu biasa la tu ....bertabahye

    ReplyDelete
  7. sama cam akak..akak kena ada orang buat persetujuan..baru akak beli..klu Cik abe x de..anak2 pon jadi..
    dah terbiasa camtu.kalau brg dapur memang x kisah..nasib baik Cik Abe kerja dekat ..sebab lauk basah slalunya dia yg beli..:)
    sabar ya Atie..PJJ pun banyak keindahan..sesekali jumpa macam pengantin baru..hikhik..:)

    ReplyDelete
  8. Kiranya dah pandai berdikarilah atie skg ya.Kakak pulak selalunya abang serah kn semua pd kakak..kiranya kalau kakak xde susahlh dia.

    ReplyDelete
  9. saya kalau tnya suami semuanya oke
    oo akak pjj dgn suami ye skarg

    ReplyDelete
  10. Saya pulak kalau bershopping ni kena berteman je mmg jd aje.. kawan r suami temankan semua ok je.. kalau anak2 ok masa tu lama la sikit.. kalau x, selalu nya suami jaga anak, saya pegi bli sorang, tu xbest, sebab pastinya akan shopping mcm charlie chaplin.. xsempat nk tgk lama2 pun.. bimbang anak2 mengamuk

    ReplyDelete
  11. Moga dapat biasakan diri dengan keadaan baru.
    Moga semuanya dipermudahkan

    ReplyDelete
  12. Kita ni bila berjauhan, pandai dan reti je berdikari.. cer bila dia ada depan mata.. mulalah tunjuk ketakretian tu.. kehkehkeh..
    Apa-apapun.. moga dipermudahkanNYA dalam rutin harian.. ;)

    ReplyDelete
  13. Ohh....cik abang jenis teliti yeh Atie....
    Elok sebenarnya tu, sebab tak akan berlaku barang rosak ke apa.

    Bagus jugak Atie kalau dah kurang shopping, selamat duit gaji, boleh cepat naik haji hihi

    ReplyDelete
  14. Kak yan tak suka shopping...biasa hubby je beli belanja dapur..kak yan jarang pi

    ReplyDelete
  15. knock knock knock...

    mummy suka shopping sorang.. shopping tingkap!..hehehhee amanya dunia. kalo bawak hero2 macam mimpi ngeri..semua shopping barang dorang..mummy memang xde can pong :P

    ReplyDelete
  16. hihihi bila duduk jauh dari suami nak tak nak memang kena belajar hidup berdikari kan kak. kalau cuma nak mengeluh meratap hiba sampai ke bila pun benda tetap sama je hari2 kan ;)

    ReplyDelete
  17. aida biasa jugak beli brg sendiri.
    meskipun mr.asben depan mata :)
    dia agak malas join shopping...

    ReplyDelete
  18. sesekali bebaskan boleh beli yakin ja pastu sidia suka..hehehe

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..