Saturday, 18 May 2013

::12 Makanan Untuk Tenaga..

AssaLamulaikum
Agak lama menyepi dari post tentang kesihatan. Kali ini aku kongsikan 12 jenis makanan untuk menghasilkan tenaga. Moga bermanfaat pada semua:
Picture : FB
Makanan paling aku suka di atas tu ialah Pisang, Orange & Yogurt. Kalau beli coklat pula mesti beli yang ada Almonds. Jarang makan telur, sebab muka sensitif dengan telur. Muka senang tumbuh jewarat bila makan telur. Huhu. Korang suka makan apa dari senarai di atas? 
WasSaLam^_^

12 comments:

  1. tq share atie.
    m3h suka mkn telur,salmon,pisang,yogurt&almods..hehe

    ReplyDelete
  2. Dalam banyak itu telur dan keledek aje yg kakak agak kurang sikit lain-lain semuanya kakak suka.

    ReplyDelete
  3. salam atie..boleh wat reference nie thanks..
    ummu pun kalau coklat tuh mesti yg adea almond baru nak makan..hehehe...telur tuh mmg sentiasa ade stok kat umah nie..selang 2 hari ker mesti makannyer ..hehehe

    ReplyDelete
  4. salam atie ..
    boleh makan masa sahur bila tiba ramadan nanti ..
    perlu banyak reserve tenaga wktu tu kan ..

    ReplyDelete
  5. Lame betul PC tak berBW...tibe2 dtg sini ade gambo makanan...bagus btl!
    Pc suke telur dan almond je antara yg byk2 tu...salmon suke gak mkn dgn sushi tp mahal la plak nak makan selalu...huhu

    ReplyDelete
  6. Suka honey,oats,beans and yogurt :)

    ReplyDelete
  7. Akak suka kesemuanya diatas hehehe
    Good info Atie ;-)

    ReplyDelete
  8. Huhuhu... cam tak best jer... naper sambal belacan tak tersenarai erk..

    ReplyDelete
  9. Samalah Atiey..paling suka pisang.. & Sweet potatoes...

    *sori Atiey..lama tak BW ni.. :)

    ReplyDelete
  10. boleh dikatakan semua tu cikgu suka, kecuali beans.

    ReplyDelete
  11. OKje yeh Atie....
    emmm... suka salmon tu kot.... Salmon grill sedapnya Atie....

    ReplyDelete
  12. saya suka sgt kacang2...suka yg mengunyah2..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..