Tuesday, 21 May 2013

:: Bujangan Ibu....

AssaLamualaikum
Aduh! hari ini sangat bosan. Idea pun tiada. Haha! hari blur sedunia. Oleh kerana bosan dan blur, maka aku melayan diri ku dengan melihat gambar-gambar bujangan ku ini. Boleh ketawa sendiri bila teringat gaya-gaya dia di rumah. Macam-macam. 
Kekadang pandai juga buat perangai. Pelik kan budak-budak ni, bila dia duduk dengan maid satu hari takde menangis. Perangai pun elok je. Erm! tapi bila Ibu balik dari kerja mula lah buat perangai. Merengek-rengek tanpa sebab. Kekadang tension jugak tau. Ya Allah! beri aku kesabaran dalam mendidik nya. Bila di fikir-fikir sebenarnya mesti dia nak perhatian dari Ibu kan? Kesian anak Ibu. Maafkan Ibu sayang! Kekadang pandai juga 'naik suara' bila dah terlalu penat. Ibu cuba perbaiki diri ya nak! 
WasSaLam^_^

17 comments:

  1. Abang Pa'e nak perhatian dari Ibu..:)
    biasa budak2 macam tu..kalau dgn kita suka buat peel utk tarik perhatian kita...nak bermanja2..:)

    ReplyDelete
  2. mmg perkara biasa masa anak2 kecil2 dulu hehehe, manjanyer lebih

    ReplyDelete
  3. Atie... bersyukur dia nak merengek dan tanda nak bermanja. Kalau dia dok buat tak kisah asyik berkepit dgn maid tak ke sedih... Pa'e tu bijak tau jgn under estimate dia. Merengek ada sebab:)

    ReplyDelete
  4. Pa'e nak perhatian tu... sama dgn danish.. balik keje, memang sekaki dgn ummi jer... bila besar sikit lagi, ok la tu :)

    ReplyDelete
  5. naik suara tu biasa-biasa lah kak,
    mana yg sempurna sangat...

    asalkan tak naik kaki tangan yg melampau sudah kan. mintak jauh ye kak (^_~)

    jadi ibu ni seronok, ye tak??

    ReplyDelete
  6. abg pa'e nak phatian dari ibunya tu atie.. biasa budak memang gitu kan.. kalau dengan kita kemain lagi bermacam2 feel yg dibuatny..
    betul kata atie tu, hanya kesabaran yg kita perlu.. ^__^

    ReplyDelete
  7. anak-anak memang membahagiakan...

    ReplyDelete
  8. Biasalah tu atiey...manja dengan ibunya....hehe
    Damia pun sama, klu babanya yang jaga, sopan jak dia diam2, bila aku balik keja, keluar segala tabiat yang ntah apa2 ntah...huhu

    ReplyDelete
  9. Pa'e tuh kan takder kawan..dok umah ngan maid kan..bila ibu balik..sikit jer ms dpt bersama mesti nak manja2..abg aidan nie pun kemain lagi, hari nie auta kata nak tido, dekat sejam temankan, naik lenguh lengan..tak tido2 jgk..last2 mak dia blah jerr..:)

    ReplyDelete
  10. cabaran sbg org yg dah berumah tangga.. :)

    ReplyDelete
  11. assalam atie..kalau tengok gambar bujangan kita memang sampai bila2 pun tidak akan jemu

    ReplyDelete
  12. Betul tu budak memang cam tu bila mak dia depan mata...bukan main lagi ngengada diakan.....tulah mungkin dia nakkan perhatian kot!

    ReplyDelete
  13. seronok tengok muka anak2 kita kan...hilang letih kerja

    ReplyDelete
  14. memang dia nak amik perhatian kita. rindu la tu!
    anak aida pun gitu, kat nursery elok.
    kat umah, melalak je keje nyer.
    ibu tak bleh buat keje lain!
    sayang tembam ibu izzat... hi hi...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..