Tuesday, 14 May 2013

::Bacaan Al-Quran Tatkala Tangan Hancur Dalam Perang...

AsSaLamualaikum
Subhanallah! betapa besar jiwa pejuang mujahid ini. Moga segala pengorbanan mereka mendapat ganjaran setimpal di sisi Allah S.W.T. Ya Allah! nak menangis aku tengok video ini:
Di saat bertarung dengan nyawa, bacaan Al-Quran tak lekang dari mulutnya. Kita yang sihat ni pun kekadang pandai terleka. Kekadang nak baca Al-Quran pun terkejar-kejar (aku lah tu!). Betapa daif nya diri ku ini. Semoga menjadi ikhtibar buat semua dalam menjadikan Qalam Allah ini amalan dalam kehidupan harian kita. Amin! 
WasSaLam^_^

12 comments:

  1. Betul tu. Sama-sama menghayati Al-Quran.
    Jadikan bacaan Al-Quran sebagai amalan kita.

    ReplyDelete
  2. Masya-Allah istiqomahnya dia... mengalir airmata kakak Atie..
    Bersama kita renungkan dimana kekuatan kita utk menjadikan ayat Al-Quran sentiasa di bibir kita..

    ReplyDelete
  3. Kak, Nisah tak tengok video ni, tak tersampai hati kak. tapi dari isi entri akak dpt nisah rasakan isi yg akak nak sampaikan.

    InsyaAllah, Allah tidak akan sia-siakan pada hamba-hamba yang tidak pernah melupakanNya. semoga kite juga dari kalangan mereka nanti ye kak..

    ReplyDelete
  4. salam atie ..
    dalam ramadan yg dh mula mendekat ni dan ahli2 qiroat dah mula bersiap utk berkumpul dan kembali bertadarus ..
    mendengar alunan bacaan surah maryam ni memang cukup syahdu ..
    apatah dibaca kan dalam keadaan pembacaan mcm tu ..
    semoga allah memudahkan perjalanan saudara kita tu ..

    ReplyDelete
  5. Alahai..tak sanggup nk tgk..sedih

    ReplyDelete
  6. Muhasabah pada diri akak sendiri Atie ... Moga dpt istiqamah akak ni ;-)

    ReplyDelete
  7. ya Allah.. takut nk tgk video tu

    ReplyDelete
  8. rasa sangat-sangat terkelu tengok video tu.. semoga kita menjadi sebegitu.. Dan, orang-orang sebegini yang dikasihi oleh Allah...

    ReplyDelete
  9. ala.. kite x pat tgk video tu.. kat opis xleh bkk.. huhu.. smoga ALLAH ringankan hati kita utk rajin baca al quraN..

    ReplyDelete
  10. kiat pun kat opis ni, tak leh bukak vid. Tapi ikhtibarnya, moga pembacaan ayat Al Quran adalah amalan di setiap waktu

    ReplyDelete
  11. Allahu akbar! Moga kesenangan kita ini bukan menjadi alasan utk terus lalai dalam membaca qalamullah!

    ReplyDelete
  12. allahu akbar... sebaknyer rasa KA

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..