Thursday, 16 May 2013

:: Situasi zaman ini.........

AssaLamualaikum
Selalu sangat situasi dibawah terjadi zaman ini kan?. Ntah lah, susah juga. Tapi bila kita tak menegur dah kira tahap bersubahat. Jadi tepuk dada tanya Iman (eh! ada kena mengena kah:)
Picture:FB
Hidup di zaman serba moden ini amat mencabar. Kehidupan bermasyarakat tidak sama dengan dulu. Situasi amat berbeza bila tinggal di bandar. Bukan semua tapi majoriti. Ditegur salah, tak ditegur lagi salah. Jadinya serba salah. Renung-renungkan! :)
WasSaLam_^

16 comments:

  1. lumrah kehidupan..mmg gitulah kan..

    ReplyDelete
  2. bila di marah..kita diam di kata kita merajuk..
    tp bila kita jawab..di kata kita melawan...
    cm mna tu??

    ReplyDelete
  3. sebab tu kita kena hadap je..hehe. kalau buat jahat biarkan orang terus nampak, tapi kalau buat baik, kena diam. sebab kalau buat baik, lagi macam-macam kita kena :)

    ReplyDelete
  4. hahha, ada kebenaran dalan ayat2 di atas.. semuanya jadi x kena dimata dorang kan..
    anda di tag : http://annamariana1989.blogspot.com/2013/05/jom-rehat-sebentar.html

    ReplyDelete
  5. Susah nak puaskan hati semua orang

    ReplyDelete
  6. salam atie...
    pedulikan kata2 orng yg tidak matang pemikirannya..yg penting selgi kita berada dilandasan ygbetul itulah yg matter...yg cakap2 sumbang itu hanyalah sebahagian dr asam garam hidup kan...

    ReplyDelete
  7. btul tu..kalau tersilap tegur..pon lain jadinya..

    ReplyDelete
  8. Salam atie,
    Pnduan hidup kite dh tersedia, kite ikut yg trmmpu.klu org nk tgur tu biarlah. Agak yg tk blh d tegur tu, kita doakan kebaikan jerla

    ReplyDelete
  9. haah..betul tu atie...asyik salah jer apa yg kita buat kannn..tapi xper..biarlah apa org nak kata..janji apa yg kita buat tu betul..hehehhe

    ReplyDelete
  10. memang, apa2 je yg kita buat mesti ada orang yang tak puas hati kan.

    ReplyDelete
  11. betul tu kak.. zmn skrg ni manusia makin pelik.. xde eloknya kite kat mata mereka.. tp xpe.. ALLAH maha mengetahui.. Mengadu pada yg ESA :)

    ReplyDelete
  12. So kita x yah peduli sgt apa org kata coz kita mmg x boleh nak puaskan hati semua org...buat lah perkara yg betul mengikut yg islam anjurkan..

    ReplyDelete
  13. Ada kalanya malas nak dengar cakap orang.... kalau kita rasa betul.... apa apa ajelah Atie

    ReplyDelete
  14. susah nk memuaskan hati semua orang..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..