Tuesday, 4 February 2014

Bila Teringin - Kek Batik

AssaLamualaikum
Dah lama tak makan Kek Batik. Kalau dah teringin kenalah buat sendiri baru dapat makan. Ada dijual juga sebenarnya tapi selalu nya tak menepati cita rasa. Buat sendiri lagi puas hati kan? Huhu.
Resepi : My Resepi
Selalunya aku buat campur sedikit milo. Tapi masa ni kehabisan Milo, so guna tepung koko jak. Yang penting rangup dan sodap! hehe (puji angkat bakul sendiri).
Sejak dua tiga menjak ni, rajin plak membaking. Penyakit RAJIN kot! haha.
WasSaLam^_^

32 comments:

  1. saya pun suka makan kuih batik ni,hihi

    ReplyDelete
  2. Sedapnye...lama tak buat kek batik ni..teirngin plak bila tgk kek batik mu ni Atiey.. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamu'alaikum Atie, 5 hari tak jejak sini rasa macam sebulan. Atie apa kbr? Sedapnya kek batik tu. Fiza pun pernah buat. Serius! Memang sedap :)

    ReplyDelete
  4. Sedap. Dah lama tak buat kek batik.

    ReplyDelete
  5. wah kek batik..lama nda sy bikin kek ni..anak2 paling suka makn ni..

    ReplyDelete
  6. kek batik!niesa sekarang rajin mkn je..nak buatnya mmg malas..haha

    ReplyDelete
  7. bagusnya org yg kena penyakit RAJIN ni. kena jangkit pun ok gak ni ;)

    ReplyDelete
  8. Klu dpt kat my hubby ni licin...

    ReplyDelete
  9. wah rajinnya atie..sy skrang nie mcm kurenglak kek batik nie sbb org kat umah nie tak brapa bgsambuatn sangat..hehe

    ReplyDelete
  10. Tapi kalau kakak lebih suka guna koko dgn susu daripada milo Atie sebab koko lebih ringan berbanding milo. Sedapnya... mesti Pa'e makan banyak.

    ReplyDelete
  11. uiss oklah tu bah..mood rajin mmg ditunggu kann cik atie oii..opss puan yekk :)
    lagipon buat sendiri ni lebih muai berbanding beli terhad ye juga nak dok mengulang makan..
    biskut batik ni mmg sedap makan berulang- ulang dok sambil menghadap tv :)

    ReplyDelete
  12. hihi..kalau tgh rajin..apa pun jadi kan... tambah ada anak yag nak makan... lagi rajin..dan bertambah rajin kalau hubby puji..kakakaka... akak tak pernah buat..nak resepi boleh

    ReplyDelete
  13. wahhh..rajinnya wat kek...seb bek laa jauh..klu bjiran, sila laa huloq sepinggan kat akak..hahaha..

    ReplyDelete
  14. Penyakit rajin sudah datanglah tu Atiey....aku kurang sikit kalau kek batik ni sebab manis sangat..hehe

    ReplyDelete
  15. bunda pun dah lama tak buat kek batik ni...anak2 suka...lagi pun tak renyah sangat membuatnya...cuma malas ngn rajin jer...

    ReplyDelete
  16. betul...apa2 yg dibuat sendiri lbh puas..lbh sedap...(dan boleh dimakan sebanyak mana yg nak hehe)

    ReplyDelete
  17. penyakit rajin dialu2kan..
    betoiler kek batik memang kena buat sendiri..
    kalau beli dahler tak menepati selera dan harganya boleh tahan...

    ReplyDelete
  18. waaa....rajinnya..dah buat macam2 dah ni...teruskan usaha ye atie...huhu

    ReplyDelete
  19. sedapnyaaa..sy baru je buat aritu atie

    ReplyDelete
  20. mmmm.....sedapnya....makan hasil air tangan sendiri puaskan.....?

    ReplyDelete
  21. Sedapnya kek batik Atie, dah lama akak tak makan... teringin pulak nak membuatnya :)

    ReplyDelete
  22. memang sedapp kek batik ni... nak buatnya pun x remeh kan... kadang nrl teringin, memang nrl buat jgk... haha, rajin plak yer membaking... bagus tu, teruskan usaha *__^

    ReplyDelete
  23. samalah dgn saly atie...suka buat kek batik yg senang ni...hehee....ikhwan n irfan suka, dah jadi fav diaorang pulak..

    ReplyDelete
  24. Mood rajin dah maiiiii.....hehe....
    Tekak sendiri teringin sapalah yg nak diharapkan Atie kalau tak diri sendiri ....ye dak?

    ReplyDelete
  25. kalau kira sekali dh membaking mesti nak baking hari2 tapi kalau penyakit malas tue dah datang berminggu malasnya kihkihkih

    ReplyDelete
  26. dah lama noe x buat..sedapnya

    ReplyDelete
  27. tu lah kan kak..kadang ada d jual pun nda juga sedap...bagus buat sendiri..boleh makan kenyang2...

    ReplyDelete
  28. sedapnyaa.. dah lama tak makan.. selalu adik yg rajin buat.. huhu..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..