Wednesday, 26 February 2014

Tangan Pa'e yang Keras + Tak Mo Ibu jadi Cikgu?

AssaLamualaikum
Anak bujang Ibu ni dah makin suka belajar. Dalam sehari adalah dua tiga kali juga menghadap buku yang aku belikan. Pa'e memang suka belajar kalau orang lain yang ajar. 
Tapi bukan aku ya. Haha! Ada jak alasan nya kalau aku yang ajak belajar. 
Tapi kalau MakCu atau babah dia yang ajak belajar, laju plak dia. Haha!
Tengok tu! sambung titik-titik. MakCu yang ajar.
Tangan masih keras tapi tetap gigih menulis!
Bila besar nanti tengok lah tulisan awak kat sini ya Pa'e:)

Adakah bermaksud disini aku yang garang bila mengajar sehingga budak tumpis tak mau belajar kalau dengan Ibu? Maka aku kena tambah sifat sabar dalam mendidik! atau adakah bermaksud Ibu ni terlalu lembut hati sehingga bila si anak kata tak mau belajar, maka Ibu ikutkan sahaja? hahaha. Tolong jawabkan kalian-kalian yang ku sayangi. Hihi.
WasSaLam^_^

31 comments:

  1. hehe biasala kak budak2 baru nak kenai dunia menulis..x saboo tunggu turn anak saya plok

    ReplyDelete
  2. biasa laa tuu...anak² memg xkan takot punya dgn ibu sendiri...x caya, ce mrh giler² kat anak...mesti dia akan wat dekkk jee....sbb diorg tau, kita syg giler kt diorg..kan..kan...

    ReplyDelete
  3. Haha can't say anything tak pernah tngk sis ajar pa'e :D

    ReplyDelete
  4. terer dah tu atie..dik niq lagi tak pandai..umur sebaya ngan pa'e tapi dier bln sepuloh..

    ReplyDelete
  5. Budak2 memang camtu sikit atie.... dengan ibu sendiri manja bukan main lagi...

    ReplyDelete
  6. Kalau duduk di Sweden, tak boleh terlalu garang..naya kena tangkap nanti...hihihihih

    ReplyDelete
  7. pandai dia nulis.. kecil2 dah cerdik..
    sama la kita.. kadang2 garang utk didik anak jadi yg baik..

    ReplyDelete
  8. bagus tu atiey persediaan awal utk dia ke kindy nanti.
    biar lembut jemari tu menulis.

    ReplyDelete
  9. Wah pandai nya Pa'e..takpe tangan keras,nanti dah masuk sekolah ,tangan pon dah lembut ..Aqil pon masuk sekolah 2 minggu dah lembut dah tangan..hihih..tapi kan kalau bab mengajar ni,aida garang gile,tapi Aqil tetap nak belajar dengan aida..tak tau knpe..hehee

    ReplyDelete
  10. Kira oklah tu...budak2 bukan boleh dipaksa sangat..

    ReplyDelete
  11. Lama2 nanti lembutlah tangan Pa'e menulis tu..chayok2 pa'e..pa'e pasti boleh.. ^^

    ReplyDelete
  12. anak2 kalau dgn mak, mmg macam2 kan...

    ReplyDelete
  13. berapa usia pa'e ni atie? mula2 ajar cara pegang pensil yg betul.. insyaAllah nnt tak keras tgn dia nk menulis tu.. ;)

    ReplyDelete
  14. anak saya pun tak nak saya ajar die...

    ReplyDelete
  15. rasanya Pa'e manja dgn mama, sbb tu nak dgn belajar dgn babah jer… rasa nya la...

    ReplyDelete
  16. mood pa'ie pasang surut kot ...

    ReplyDelete
  17. kalau asiff, dengan cikgunya aja dia nak.. kalau dengan abah dan mamanya, main2 ja lebih..hahaha

    ReplyDelete
  18. ibu ni lembut sangat kot.. hihi.. pandai pae tulis2 ikut garis tu.. kalau potet, senget2 dah.. huhu..

    ReplyDelete
  19. takpe slow2.. boleh latih psikomotor halus tgn dgn aktiviti mewarna juga :)

    ReplyDelete
  20. atau mungkinkah Pa'e dengan ibu nak manja2 jer, tak nak ajar2. I pun tak boleh ajar JJ kejap jer pastu mula la salah sorang merajok.

    ReplyDelete
  21. Garang pun ye.....sampai Pa'e takut ibu ajar mungkin jugak .....lembut sangat ibu dia pun ye jugak.....sampai Pa'e boleh kontrol ibu ...hehe...tanya je Pa'e kenapa, Atie ...senang !!

    ReplyDelete
  22. cer akak bicara dari hati ke hati dgn pae.knpa xnak ibu ajar?

    ReplyDelete
  23. tangan keras nda pa..nanti sudah terbiasa lama2 lembut juga tu...

    ReplyDelete
  24. kak ni cikgu tapi anak pun tak suka belajar dngn kak anim. sanggup dia cari abah dia..haha..

    ReplyDelete
  25. Pa'e nda mo ibu garang ngan pa'e tu.. hehehe lama2 ok la tu kan..

    ReplyDelete
  26. Mak mak biasa mmg gawangg..tp besar nnt dgn mak la lg rapat kot.

    ReplyDelete
  27. Hahaha...comel pae menulis...ni mesti kes ibu garang tu yg xnk ibu ajakan tu,... :P

    ReplyDelete
  28. wah tahnia buat adik ya, melentur buluh biar dari rebung kan...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..