20 Jan 2013

::Nutrien untuk Rambut ::

AssaLamualaikum..
Rambut makhota wanita.. semua kita menginginkan rambut yang cantik.. banyak juga kita dengar tentang masalah rambut.. tak kira lah lelaki atau perempuan.. masing-masing ada masalah dengan rambut seperti masalah rambut gugur, kelemumur, rambut bercabang, botak (bagi lelaki) dan rambut nipis... kadang-kadang stress dibuat nya.. Bagi wanita yang bertudung sebenar nya kena lebih penjagaan... Ini kerana terkadang rambut masih basah, tapi dah kena pakai tudung (macam aku lah tu!).. gara-gara kes kelam kabut dah nak pergi kerja atau nak berjalan.. penggunaan hair dryer yang kerap juga tak elok untuk rambut
(betul kan? kalau salah, tolong betul kan..). Di bawah ini aku kongsikan nutrien-nutrien yang penting untuk rambut kita. Semoga bermanfaat pada kita semua dalam memelihara rambut.
sumber : FB/organic India
Dulu-dulu simpan juga rambut panjang tapi sekarang dah tak boleh.. sebab bila panjang sikit mula lah gugur dan rambut menjadi nipis.. so, memang dah tak simpan rambut panjang sekarang ni.. takat bahu tu boleh lah... korang ada masalah tak dengan rambut??
WasSaLam^_^

28 comments:

  1. Samala...sy pun da xleh simpn pnjang...paras bahu je bole...rambut byk gugur la...

    ReplyDelete
  2. em..sama ngn cik Que..kalo simpan panjang mmg gugur la alamatnya..lama2 rambut tebal pun boley jadi nipis..skrng ni cik Que tgh bingung nk ubh penampilan rambut..hehehe..=D

    ReplyDelete
  3. hmmm..mmg rambut panjang mudah luruh kan atie..kalo mandi tuh, bila lurut banyak jer yg tercabut...sejak ade anak lagilah tk terjaga rambut mambut nie..heheh.. tp still panjang jgklah tk hubby kan..hehehe

    ReplyDelete
  4. Rambut akak jenis yg gugur, tapi mujurlah rambut lebat..gugur sikit tak terasa sangat...

    ReplyDelete
  5. rambut saya makin memutih. nak kena tepek biji betik gayanya. hehehe

    ReplyDelete
  6. rambut pnjng tp bnyak yg gugur,,huhu

    ReplyDelete
  7. dua tiga minggu lepas dah perasan yg rambut makin beruban.. oh tidak, dah makin tua rupanya... sob sob!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa umur adik? Berapa helai uban tu? Kakak pun beruban juga dulu dan bila dapat nasihat kawan doktor, ia tak tumbuh lagi. Email kepada mimi1983@yahoo.com ye.

      Delete
    2. email kakak tu dah tak boleh pakai. email:mimie_rosli@yahoo.com. Maaf

      Delete
  8. samalah kita tak leh simpan rambut pjng..pjng pun paras bahu jer..dulu gatal kulit kepala bila pakai shampoo herbal alhamdulillah kegatalan dpt di atasi..

    ReplyDelete
  9. rambut kte gugur banyak.. kat depan rambut dah sikit.. risau sangat.. pas ni kena banyakkan makan buah + sayur la, sekarang ni mmg jarang sangat makan buah dan sayur

    ReplyDelete
  10. huhuhu teramatlah bermasalah rambut ku ini.byk gugur,dahla rambut nipis...sudahla nipis,halus pulak huhu

    ReplyDelete
  11. patutla orang umah potong rambut pendek ..rupa sindrom rambut gugur yer ..

    ReplyDelete
  12. Wahh info yang sangat berguna..aida pon tak larat nak bela rambut panjang2 sangat sebab selalu gugur..tension je kan..

    ReplyDelete
  13. yatie plak rambut jenis tebal..kalo simpan panjang..berat kepala rasa..kalu g potong..cina kebas tgn2..hehehe..dan sekarang baru jumpa shampoo yg sesuai dgn rambut..DOVE...tapii mahai sket...

    ReplyDelete
  14. YUN NAM hair care.. pakar rambut anda.. lalalala...
    hair dryer mmg x elok kak, kalo sllu gune.. leh rosak rambut..

    ReplyDelete
  15. rmbut saya tebal..dlu mmg suka simpan rmbut pjg..tp bila dah kawin..ade anak ni..kdg2 tak sempat nak uruskan rambut pjg2 ni..tmbh2 plak rambut senang gugur..

    skg selesa ngan rambut pendek jer...hehehe..sng..

    ReplyDelete
  16. lamanya x singgah sini!!hukhuk..skang ni rambut asyik gugur je..kalau pkai syampu sunsilk kaler emas tu baru la x..tp lg suka kalau rambut lembut..haha..cm ne tu?

    ReplyDelete
  17. info menarik nie....yan pun alami rambut gugur nie....

    ReplyDelete
  18. Sya rmbt pnjg mmg gugur skrg da gntg pendek xde lg gugur2... Nice sharing :D

    ReplyDelete
  19. rmbut acik suka gugur.. erm..cm mn nk wat akk?

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum Atie. Bukan kpd perempuan jer, bagi lelaki rambut juga mahkota.. Vitamin C selain utk rmbut ia juga bagus utk melambtakan proses penuaan.Tak hairanlah ada artis tertentu(A.Aida) mengaku memperuntukan ribuan ringgit setiap bulan utk kelihatan cantik dan muda termasuklah dgn menyuntik vitamin c.

    satu lagi utk rambaut boleh juga ambil suplement multi vitamin and multi mineral.

    ReplyDelete
  21. Samalah okje....rambut mmg gugur
    Agaknya nk makan buah atau sayur byk manalah nk bg vitamin kat rambut kitakan Atie...

    ReplyDelete
  22. atie..mana pigi..hari ni xder n3 baru pun...

    ReplyDelete
  23. gunakan kolagen asli yang warna ungu tu pun baik untuk rambut sebenarnya.. :)

    ReplyDelete
  24. samala kita..gugur betul bah sekarang..
    kalo dulu bukan main panjang..sampai pinggang lagi

    ReplyDelete
  25. masalah gugur lah kak..
    nak potong sayang...
    bersanggul je lah hari hari hehee

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..