Saturday, 12 January 2013

:: Penakut lah Plak! ::

AssaLamualaikum...
Selepas buat entry PEMALUaku perasan my bujang tu dah jadi seorang yang 'agak' penakut lah plak... Perasan masa kami balik Tawau hari tu. erm, hairan tau!... Pa'e tak mau dah main-main dengan anak jiran tetangga.. dia kata "Takut"... adui! adakah patut... sebelum ni kalau kami balik rumah mak, mesti dia minta bawa jalan... nak main-main dengan anak jiran dan anak sepupu...sekarang ni, empat hari di rumah mak sekali sahaja dia  mintak jalan dengan Pak Ngah dia (panggilan untuk adik lelaki ku).. itu pun sambil dukung ya! tak mau turun, takut katanya.. Mak aku cakap " Pa'e mana boleh penakut.. babah kan bekas tentera.. kena lah  berani"... sengih-sengih je  dia... haha:D
saya lah budak penakut itu:)
layan kartun je lah jawapnya! nak pegi main takut..:)
Perangai budak-budak ni memang berubah2 kan?.. pelik juga dengan perangai nya sekarang ni..hehe.. Yang paling lucu, masa kami tengah jalan-jalan tu ternampak POLIS.. boleh Pa'e menyorok dibelakang aku dan cakap TAKUT.. terus minta dukung.. tengah jalan-jalan juga, dia ternampak uncle Cina duduk tepi kedai tu pun Pa'e cakap takut.. ambil tangan aku suruh dukung... dah lah berat boleh tahan.. lenguh juga tangan!..jangan lah takut tak bertempat plak nak..:)

*Selepas makan ubat demam, abg Pa'e dah sihat.. Alhamdulillah! (back to banyak celotehnya:)*
WasSalam ^_^

17 comments:

  1. Hmmm..perubahan sifat pada anak2 kan...kadang rs pelik jgk..mcm aidan dulu ada gak takut ngan pemalu skrang bukan main hyper lg wpun sorang...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah dah sihat...

    Ada kot orang bagi takut² dia..Anak lelaki mesti berani tau Pa'e...hehe..^^

    ReplyDelete
  3. Jangan takut2 Pa'e.....anak lelaki mesti berani....hehe

    ReplyDelete
  4. Ala Atie... masih kecik lagi tu. Tunggu dia ada adik dia jadi abang otomatik dia jadi berani. Tapi jgn berani sangat contoh keluar rumah tu kakak kurang minat berani yg macam tu... sebab sekarang banyak kes org culik budak.

    ReplyDelete
  5. hmmmm, berani berjuag dan menegakkan agama. semoga itu yang disifati.
    amin. Insya Allah

    ReplyDelete
  6. tu yg seronok bila ada budak2 takut ..
    ada fitrah kebudak budakan .. seronok kita nyakat ..
    klu berani mcm org dewasa .. tk best plak kan

    ReplyDelete
  7. ala abang Pa'e, hensem boy mana boleh takut2. is it at this age yang dorang mula show emosi? like mula kenal rasa takut, sunyi etc? hmmmm I wonder.

    ReplyDelete
  8. Perkara biasa tu dear...bebudak memang sentiasa berubah perangai depa sehari-hari..

    ReplyDelete
  9. hehehehe adik mmang comel la awak ni..
    jadi bRAVE taw. xmau takut2. luv u dik...

    ReplyDelete
  10. meh sini pakcik nak ajar silat gayung 1malaysia!

    ReplyDelete
  11. Budak2 kan perangai sentiasa berubah2....harap2 lepas ni ok ya dear...

    ReplyDelete
  12. Moga lepas ni Pa'e lebih berani.
    Mungkin ada kejadian tertentu yg buat dia takut kot..

    ReplyDelete
  13. sama la dgn anak-anak teruna akak.. semua penakut! tak boleh harap langsung... nak kata saya ada momokkan dgn something, tak de pulak... cerita hantu pun tak pernah tgk... entah dari mana semua jadi penakut, confius mak...

    ReplyDelete
  14. hahaha.. kenapa jadi macam tu?? dia trauma sesuatu ke tu?

    ReplyDelete
  15. He..he..tu mesti mengikut perangai omak eh....

    ReplyDelete
  16. Alahai kesiannya..mungkin dia trauma kot..semoga Pa'ie cepat2 pulih n tak jadi penakut dah..hihih

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..