Tuesday, 15 January 2013

:: Spices That Heal ::

AssaLamualaikum..
Tips kesihatan lagi untuk kita bersama... JOM sama-sama tingkatkan kualiti kesihatan kita dengan menjaga pemakanan dan rajin bersenam.. aku?? pemakanan ada juga jaga, memang kurang makan makanan manis & berlemak... cuma bersenam tu macam kurang plak... takat buat kerja-kerja rumah sampai berpeluh adalah...hehe..kena main badminton semula ni....kena cari geng! :)
sumber : FB

Semua bahan-bahan di atas rasa nya ada di setiap rumah kita.. rempah-ratus yang kita guna sehari-hari sebenarnya banyak mengandungi khasiat yang tersembunyi... :) Tapi ada juga dikalangan wanita yang tak suka nak pegang kunyit...takut tangan kuning!.. tapi bukan aku ya.. kalau Ibu Pa'e ni  redah je bila time nak masak tu... hehe:D
WasSalam^_^

17 comments:

  1. Rempah semua tu wajib ada di dapur klu nda makanan mcm ada kureng sikit dia punya rasa...hehe

    ReplyDelete
  2. balas kunjungan..tq ye singgah blog sy :)

    ReplyDelete
  3. Campuran rempah yang menyedapkan lagi masakan

    ReplyDelete
  4. Semua tumbuhan itu ada di kebun aku kak! aku seorang petani dan ahlamdulillah orderan hasil tani saya akan meningkat lewat promosi ini.

    ReplyDelete
  5. rempah ratus yang berada di sekeliling kita

    ReplyDelete
  6. kunyit tu antara bahan wajib saya pakai untuk masak, ginger garlic mmg dah basic la. senang jer kan nak sihat, jangan makan fastfood, makan jer makanan mak mak kita.

    ReplyDelete
  7. paling suke letak kunyit hidup & cekor masa masak Lemak Cili Api..
    memang mantap dan sedap hehe

    ReplyDelete
  8. tu yg bestnya jd orang asia...dapur msti ada herbs ni... =)

    ReplyDelete
  9. adatak spice yg blh heal a broken heart ..

    ReplyDelete
  10. halia tu saya suka.. sebab dia boleh buang angin..hehehe

    ReplyDelete
  11. halia tu stok yg mesti ada kat rumah.. :)

    ReplyDelete
  12. semua tu ada kat rumah anis kecuali rosemary, basil n thyme

    ReplyDelete
  13. lepas ni nak makan rosemary byk2 utk menguatkan ingatan :)

    ReplyDelete
  14. salam atie...
    betul tu semuanya ade kat dapur...tp sy jenis tak suka sgt buh rempah ratus dlm mskn nie..hmm tak suka bau..

    ReplyDelete
  15. Semua tu selalu guna bila masak....kunyit? samalah Atie...main redah aje....kalau OKje ni model...harus jugak pakai sarung tangan ha..ha..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..