Friday, 18 January 2013

:: Bila Suami Ke Pasar ::

AssaLamualaikum..
Berkongsi cerita tentang KULING ku ni hah! Korang percaya tak kalau aku katakan..cehh! yang aku sebenarnya jarang ke pasar.. Tak normal kan?? haha... selalu nya kaum isteri yang akan ke pasar membeli keperluan dapur.. tapi kami, Babah Pa'e yang ambil peranan ni.. entah lah mungkin sebab dia lebih tahu tentang selok-belok pasar di sini dan segala macam yang dijual di sana, so memang babah yang akan ke pasar.. bukan lah bermaksud aku tak pernah pergi pasar, tapi kalau dihitung-hitung memang Babah lebih banyak pergi...
Tulisan babah Pa'e- senarai barang2 yg dibeli..
Lagipun kalau Babah yang ke pasar memang sekejap je.. Tak lama lepas tu dia akan balik dengan semua barang yang dipesan.. jarang juga dia tersalah beli... Al-maklum sang Ibu Pa'e ni kadang-kadang nama ikan pun boleh failed...rupa ikan pun tak kenal...haha..(teruk nya kan!)... Sekarang ni aku banyak belajar dari DIA tentang masak, tentang barang dapur, tentang jahitan dll. Banyak kekurangan aku tapi kami saling melengkapi.. Alhamdulillah! Terima Kasih ALLAH kerana jodoh ini...;)
WaSSaLam^_^

33 comments:

  1. samalah, suami yang selalu ke pasar, tapi saya ni sebab susah nak bawak anak2 sekali kalau saya ke pasar..kekekekee

    ReplyDelete
  2. Terbaekkkk lah Babah Pae' ini... kalau suruh en suami akak yg beli kat pasar tu... apa yg kata itu jer yg dia beli... so akak jugaakkk yg pergi pasar atie hahhaha :D

    ReplyDelete
  3. assalam atie..
    sama la tuh ngan hbby akk..barang2 basah mmg selalunya dia akan beli dan g sendiri ke pasar..akk siap listed bg kat dia je..kdg2 klu g sama tokeh pasar lbh kenal ngan dia berbanding akk..pastu senang mntak diskaun..hihi

    ReplyDelete
  4. samalah kita atie...
    seme kerja2 kepasar dan membeli brg2 kerjanya sang suami..tp kalo bab membeli aduhh memilih nak mampusss

    ReplyDelete
  5. Hihihi...idup rumahtangga. :)
    lelaki ni dia teliti kan...moga2x bakal ayut pon mampu lakukan semua tu :)

    ReplyDelete
  6. bagusnya suami.....moga terus happy ^_^

    ReplyDelete
  7. ala akak yang terharunni .. akakni kalau ke pasartu dari beli, bayar dan angkat semua akak yang buat.. bahu senget sebelah gakler.. syukurlah dapat suami yang begini...

    ReplyDelete
  8. sweet.. perfect for each other.

    ReplyDelete
  9. kalau nanti punya Istri, biar aku yang belanja kalau Istriku lagi sibuk urusan RT. aku juga biasa kepasar tapi untuk diri sendiri. hehehe

    ReplyDelete
  10. suami ke pasar..atie kat rumah panjat tangga cuci kipas ya..hahaha gurau jer jgn marh na..

    ReplyDelete
  11. yan biasa...sama2 ke pasaraya membeli bahan mentah nie....

    ReplyDelete
  12. kami biasa sama2... tapi kalau xde masa, mmg hubby yg jadi mangsa... lagi jimat kalau hubby jer yg pergi sbb dia cuma beli apa yg patut :)

    ReplyDelete
  13. Biasa lelaki pergi cepat balik pun cepat

    ReplyDelete
  14. untungnya,asben cikgu surrender bab2 gi pasar n hal2 dapur ni

    ReplyDelete
  15. kami pergi bersama.. si isteri tukang beli. si suami tukang bayar . si isteri tambah itu dan ini. si suami tukang bawak bakul.. miahahha oleh itu dari budget rm50 seminggu. terus jadi rm70-80 seminggu. perempuan, yg dirancang tu lain. yg di beli pun lain.. hehe

    ReplyDelete
  16. salam atie ..
    samala dgn aby. sedari mula berkahwin tugas pergi market memang aby yg buat ..
    org rumah klu pergi market kt supermarket ok jer .. tp klu pasar terbuka, berat nak pergi .. kira hubby atie sama dgn aby ni

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah...main tulis ba order tu..
    hahaha jue pun main tulis..kalu nda..habis lupa

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah..moga bahagia selalu atie..
    kalau aku plak memang selalu bersama p shopping samada barang² basah..barang² dapur dll....rasa lain kalau tak p sama²... ^^

    ReplyDelete
  19. Replies
    1. bertuahkan akak dapat suami yg baik.. semoga akak dan suami sihat selalu, amiin

      Delete
    2. Alhamdulillah.. suami mitahli

      Delete
  20. kalau bab ni okje pulak yg dominan... hubby mmg tak tau langsung....tapi kan Atie masa okje kecik abah okje yg selalu beli....yelah zaman tu mungkin tak de kenderaan kan...jadi mmg org lelakilah yang gi!

    ReplyDelete
  21. sama la kita..suami yg p pasar beli barang basah..
    saya tukang masak jak..

    ReplyDelete
  22. Assalam atie..acik ni kan..dah 30 tahu berumah tangga..suami acik je la yang ke pasar..tak pe atie..normal tu..acik ikut kadang2 je..tu pun ke pasar tani..

    ReplyDelete
  23. wow.. suami mithali la tuh... kalau akak jarang juga ke pasar, lebih suka ke tesco atau care4 je, bukan apa, pagi p sekolah, cuma bleh beli barang time malam jer...

    ReplyDelete
  24. Samalah kita. Akakpun sejak kahwin lebih 20thn dulu suami yang ke pasar. Akak jadi tukang masak je..

    ReplyDelete
  25. hehe..bagusnya babah Pa'ie ni..pandai pegi pasar..kalo Daddy Aqil, jgn haraplah..jnis ikan langsung tak tau..takpela kita saling melengkapi utk menutupi kelemahan dan kelebihan masing2 kan Atie..

    ReplyDelete
  26. wah, cmtu ke.. untunglah babah pa'e reti bli brg kat pasar.. tepuk tgn utk beliau!! heheheh
    anyway, ibu pa'e kena tingkatkan usaha mengenal ikan yer.. hahah

    ReplyDelete
  27. saling melengkapi..tu lah jodoh namenye.. =)

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..