Saturday, 5 January 2013

:: Pa'e yang Pemalu_Konon! ::

AssaLamualaikum..
Tajuk entah apa-apa ntah.. Happy Weekend guys...!
Nak cerita tentang anak bujang saya ni.. yang dah start malu-malu.. konon lah kan!..haha:D
Tapi tu lah.. sekarang ni macam nampak tau sifat itu... kalau bawa dia pergi mana-mana mula lah tu nak sorok-sorok muka belakang aku.. kalau terjumpa dengan orang atau kawan aku lah selalu macam tu jadi nya.. sorok-sorok muka belakang aku.. haha:D.. kalau suruh salam mau plak.. pastu dok diam-diam dah.. tak kacau aku kalau tengah sembang-sembang dengan member tu... Pa'e memang macam tu sebenar nya kalau pergi rumah orang memang dia akan duduk dekat-dekat aku.. tak mengacau atau pun merayau tak tentu hala.. hehe... Alhamdulillah! tak lah aku pening nak urus dia...ada unsur-unsur memuji anak sendiri ke ni?? hihi...bukan niat tau..:) Sekarang ni plak malu tak mau tangkap gambar.. susahnya nak snap gambar dia sekarang.. malu konon.. siap cakap " tak mau tangkap gambar, Pa'e malu lah Ibu"...haha..
Tengok tu! bila nak snap picture buat2 tido konon..padahal tak tido pun :D
Snap picture curi2.. Pa'e tgh layan  Aliff Ba Ta & Upin Ipin:)
Anak-anak  ni kan kalau terlalu pemalu tu tak bagus juga...  Tapi tak mau lah plak kalau sampai tak tau malu.. haha:D... harap-harap malu nya biar bertempat dan sifat MALU itu boleh jadi pelindung diri nya kelak... MALU PADA ALLAH! sebenarnya kita yang dewasa ni lagi  lah kena ada sifat malu tu kan? :)
WasSaLam^_^

21 comments:

  1. Malu yg begini tak apa Atie. Oklah tu tak susahkan ibu dia. Anak kakak yg no. 2 dulu macam ini kalau ikut majlis yasin ke tahlil ke dia duduklah sampai habis senang tapi adik dia kus semangat balik mesti kena lecture geram sebab tak reti diam..

    ReplyDelete
  2. dia malu tp mahu tu atie..sok2 pandai la dia bwk diri..
    betul tu biar dia tahu mahu dr x tahu rasa malu langsung ^^

    ReplyDelete
  3. hihii akak ni..belum ba tu..nanti ok juga tu..hihihih

    ReplyDelete
  4. Salam atie..
    comey gambar pa'ie pura2 tido tuh..
    pemalu tuh elok jgk atie..biarlah berkekalan sampai dia pandai berpikir..kalau tak pemalu..terkejar kesana kemari umah orang..brtempik riuh rendah kita lak y jd malu kan nanti..

    ReplyDelete
  5. alolo..pemalu Pa'e ni..macamana ni kalau jumpa Qis :) ..Qis dulu pun macam tu..tapi skrg nampak ada perubahan.. :)

    ReplyDelete
  6. salam Kak Atie..
    alahai Pa'ie malu ye sayang..
    xpelah kak malu2 mcm tu, sekurang-kurangnya akak tak susah nak menjaganya. paling bagus bila akak x payah nak jegilkan mata di tempat awam kan hehe...

    ReplyDelete
  7. dah nak besar kot. tu yg malu2

    ReplyDelete
  8. malu biar bertempat kankan? ehehehe

    ReplyDelete
  9. hamboi berlakon tidur lagi. Meh kawan ngan Jelita meh, dia ni tak reti malu, biar balancee sorang sikit.

    ReplyDelete
  10. hehe..pandai betul berpura-pura..
    malu mau kena snap..
    setuju sgt..MALU PADA ALLAH

    ReplyDelete
  11. malu itu pakaian iman... :-)

    sukakan bila anak ada rasa malu bila bertandang ke rumah orang...

    ReplyDelete
  12. ok la tu.....biar malu bertempat konon....hehe

    ReplyDelete
  13. baik nya pa'e..boleh buat menantu nih...hehe

    ReplyDelete
  14. amboih,baiknya anak lelaki pemalu,anak siapa ni?haha...

    betoi Kak,malu biar b'tempat...Malu2 sangat pun susah,alaa,tapi dia kecik lagi kan...dah besar2 sket,kuranglah sket kot malu2 mcmtu...

    saya pun kecik2 dulu pemalu...eh? :)

    ReplyDelete
  15. atie...eloklah cam tu....tau bawak diri namanya...dahlah come, akhlak mulia... Senang le atie nk dpt menantu...he..he..

    ReplyDelete
  16. malu budak2 ok la tu ..
    harap2 boleh maintain sampai besar ..
    malu ni elok sikit dari tak tau malu kan..
    tk gitu ..

    ReplyDelete
  17. ALOLOLOLO MEMALU PULAK SI KACAK NI..HIHIHIHI
    mcmne nak jumpa anty Na nty..kalau memalu hahaha

    makin handsome dye kak atieeeeeeeee

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..