25 Feb 2013

::10 Ways to Reduce Exposure To Cancer causing Agents::

AssaLamualaikum.
Tajuk punya panjang. Dah malas nak menterjemah ke Bahasa Melayu. Kang lain plak jadi nya. Haha. Lagi Tips kesihatan. Moga bermanfaat buat kita semua. Kalau lah semua perkara di bawah boleh kita elak kan alangkah elok nya. Sekurang-kurang nya kita dapat mengurang kan risiko untuk mendapat penyakit ini. Moga Allah S.W.T melindungi kita semua dari penyakit berbahaya seperti Kanser. Amin!
kredit :SINI
Mungkin bermula hari ini kita boleh meminimum kan penggunaan bahan-bahan yang boleh menyumbang kepada penyakit ini. Nak berhenti menggunakan 100% tu mungkin agak susah, tapi kita boleh cuba. Sama-sama kita berubah ke arah hidup yang lebih sihat. Untuk mengetahui tanda-tanda awal kanser boleh baca ENTRY ini. Happy working! Senyum sokmo deh! (tetiba nak kecek Kelate/Ganu). Mood sangat rindu pada sahabat-sahabat zaman kampus ku.
WasSaLam^_^

31 comments:

  1. akdjafhasknfsdlfhwksfdk.. panjangnye tajuk kak.. terbelit lidah i pepagi nih.. hahahah.. gud info.. semuanya buleh wat sndri ek.. moga kite terhindar dpd penyakit2 tu.. aminn..

    ReplyDelete
  2. Nice n3....tapi yg buat deodorant sendiri tu...hehe takut lain bau yg kluar nanti huhu

    ReplyDelete
  3. Nice Sharing Atiey..In Sha ALLAH..Sama-sama kita berubah ke arah hidup yang lebih sihat..Mencegah lebih baik dari merawat^^..

    ReplyDelete
  4. Salam atie...kena buat deodorant sendiri nampaknya yer..hehehe..takut terslh buat jd kuat lak baunya..heheh...anyway microwave th dah selamat..dah rosak dah pun heheh..ingat nak beli baru tp bc kat sini kena pikir lg..hehe

    ReplyDelete
  5. best info camni...ringkas dan menarik...mungkin boleh dipraktikkan tapi kena kuat semangat hehehe...lebih-lebih lagi tang handphone tu

    ReplyDelete
  6. betul tu...meminimumkan sebanyak mungkin penggunaan chemical dalam kehidupan seharian kita

    ReplyDelete
  7. hadoi..tgg gambar tak keluar laa pulok..apapun mencegah lbh baik dr mengubati

    ReplyDelete
  8. salam . betul tu . sekarang ni dah banyak produk berasaskan organik di pasaran . Terpulang kepada individu untuk memilih . Tapi yg deodorant tu guna baking powder semua tu Fida tak fahamlah..huhu

    ReplyDelete
  9. betul la tu ..nak ikut 100% mmg susah kan..yg len mana yg blh kurangkan penggunaannya kurangkanlah..setuju dgn izan mama mia..mencegah lbh baik dr mengubati..

    ReplyDelete
  10. mcm2 boleh wat sendiri yer

    ReplyDelete
  11. mmg sentiasa cuba minimunkan penggunaannya..:)

    ReplyDelete
  12. Alahai Atie semua benda atas tu kat sekeliling kita je..camne tu? Lepas ni kena jadi pakar herba ...jadi usahawan product sendirilah pulak hehe
    Moga dijauhkan penyakit2 cam tu kan Atie...

    ReplyDelete
  13. camne agaknye nak buat deodorant sendiri eh..heheh
    deodorant ngan perfume sume beli kat kedia je.

    ReplyDelete
  14. Punca sakit skrg nie sbb byk sgt bahan kimia dlm sesuatu brg kan... takut dibuatnya..

    ReplyDelete
  15. alamak bnayk kena ubahnyer yerk... tapi kalau ikutkan bolehjer kan..
    akak tang microwave tu memang jarang pakai tak berapa suka...

    ReplyDelete
  16. wah..microwave pun penyebab kanser gak ek..huhu

    ReplyDelete
  17. salam kak atie..
    i'm coming.. woott woott rindu sangat gan akak ni..
    hari ni nekad nak masuk rumah akak.. akak masak ape tengahari ni??

    Alhamdulillah, semua yg di atas nisah amalkan, kecuali filter, own cleaners & deodorant.. thanks da info kak.. lap U so much..

    ReplyDelete
  18. microwave..!! ohh tidakk baru tahu...

    ReplyDelete
  19. tang mne nk crik natural ye ni....garu pale jap...huhuhu

    ReplyDelete
  20. Terima kasih atas perkongsian. Mencegah sebelum merawat.

    ReplyDelete
  21. er... dlm byk2 tu... no 10 tu rasanya paling susah nak buat... hm... kena reduce juga pengunaannya ni...

    ReplyDelete
  22. woh.. semua benda2 tu kita guna chemical produk je.. nak buat deodorant sendiri laaa :D

    ReplyDelete
  23. yg pastinya semua yg natural. tu yg susah nak buat. huhu..

    ReplyDelete
  24. nenek2 kat kampung dulu takder most bahan2 atas kan no wonder depa sihat. skang ni payah la sikit.

    ReplyDelete
  25. rasa cam payah jer nak elakan dri guna benda benda kat atas tu..

    ReplyDelete
  26. bagus2! info penting untuk dikonsi bersama...Tq atie!

    ReplyDelete
  27. Singgah pagi sini ATie...bizi ke?

    ReplyDelete
  28. thanks info ini Atie..memang sukar mau elak tapi boleh juga pelan2 kan..

    ReplyDelete
  29. Alaaa yg nom 10 tu cam susah je nk buat...huhuhu

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..