23 Feb 2013

::Dialog Ibu & Pa'e part 2::

AssaLamulaikum.
Budak-budak sebaya Pa'e ni kalau dah bercakap susah nak berhenti kan?.. begitu lah yang terjadi pada anak bujang ku yang sorang ni. Sampai dapat gelaran TUMPIS (banyak cakap) oleh orang-orang yang mendengar bila dia bercakap. Haha. Nak buat macam mana, menurun dari Babah atau Ibu dia kot. Terlebih peramah. Haha. Teringat dialog kami petang semalam :
Pa'e : Ibu, Babah tu kan hitam..
Ibu   : Haha.. betul kah Babah hitam?
Pa'e  : Ya lah, Babah hitam, Ibu putih...
Ibu   : Jadi, abg Pa'e hitam kah putih?
Pa'e  : Abg Pa'e putih lah Ibu.
c Budak Tumpis:)
Aku tergelak sorang-sorang dengar Pa'e cakap macam tu. Ada saja bahan dia nak bercakap. Tak dapat dinafikan, semenjak dia pandai bercakap ni memang hidup tak sunyi. Penghibur hati dan selalu buat kami tersenyum dan tertawa. Happy weekend semua :)
WasSaLam^_^

27 comments:

  1. hahaha bebudak mesti laa nak yg putih jee.. yg ensem je.. :p

    ReplyDelete
  2. waa :D banyak cakap macam ni selalunya cerdik orangnya :)

    ReplyDelete
  3. kelakar la apa yg pa'e tu ckp kak..=D hahaha..

    ReplyDelete
  4. hahaha...suka kan dengar diorng bercakap...biarlah kadang2 tu kite tak faham pun ape yang dia ckp..tp boleh menggeletak hati kite...hehe
    Aliya sekarang ni suka nyanyi...tak jelas pun lagu ape dia nyanyi...nak tergelak jugak dengar...pastu kan, PC pun kate lah lebih baik Aliya selawat lagi bagus drpd nyanyi lagu yang ntah ape2 tu... Malam tadi Aliya pandai dah bace selawat ni, alhamdulillah:)

    ReplyDelete
  5. Ngam ni si pa'e kasi kawan dgn si shamzi....sama2 tumpis...berckp saja ...nda pandai berahsia lg tu.....huhu

    ReplyDelete
  6. Hehehe..klakar lah pa'e nie nie...tumpis mcm abg aidan..tak henti2 cakap kecuali tido mcm radio buruk bersiaran..kalo orng ckapa shhhh don't talk..mesti dia akan ckp berbisik2 lak..hohoho

    ReplyDelete
  7. Bila dah pandai cakap memang macam tu kan...seronok je layan

    ReplyDelete
  8. Salam atie,
    Kena jaga betul2 pa'e. Pemuda harapan bangsa tuh....

    ReplyDelete
  9. Salam..anak2 sekarang bijak bercakap melebehi PM kita..he he

    ReplyDelete
  10. Mmg kelakar bila dgr anak berdialog. Senyum sorang2

    ReplyDelete
  11. Yakin. Bagus Abang Pa'e confident camtu. JJ confirm suka kawan ngan Pa'e,

    ReplyDelete
  12. seronok layan budak2 pandai bercakap. kdg2 sampai tak terjawab soalan diorang. huhu..

    ReplyDelete
  13. Hehehe comel la pa'e ni. Xsabar tunggu firas plak pandai bercakap. Sekarang pun dah pandai loyar buruk hihi

    ReplyDelete
  14. hehhe. mcm tu la bila dah dapat mulut.... tak kering gusi dibuatnya, mcm2 yg dia nak tanya, ya

    ReplyDelete
  15. budak kecil yang membesar memang macam2 dia ingin tahu dan cakap itu ini....

    ReplyDelete
  16. atie..jgn cepat terpesona dengan kata kata pa'e yang ibu nya putih tuh...hahaha larikkkkk

    ReplyDelete
  17. Hehe....kembanglah ibu dia tu tak kuncup kuncup ...hehe
    Zaman sekarang beruntung tau Atie...dapat tulis dlm blog, dpt record must kenangan masa hadapan...

    ReplyDelete
  18. tumpis tu banyak ckp plak maksudnya..hihihi....pandai c pa'e ambil hati ibunya....kita kalau org cakap putih mesti suka kan..hehehe

    ReplyDelete
  19. haha putih ye dia..klu aiman lg la,kata kat FIL hitam legam...mentang2 la tok wan dia mamak..:)

    ReplyDelete
  20. heheh mmg seronok kalau melayan depa ni bercakap... (^_^)

    ReplyDelete
  21. sama dgn ank2 akk dulu..tiga2 tau byk bercakap..
    kdg2 letih melayan ckp dorang ni
    sekarang dah besar tinggal arina je la ..

    ReplyDelete
  22. Best jugak tu melayan budak tumpis...hehe..macam Qis plak dia masih pelat..tapi rajin jugak bawa kita bercakap tapi ada sesetengah perkataan tu masih ndak dapat dipahami lagi ayatnya... :)

    ReplyDelete
  23. hehe..comel Pa'e cakap mcm tu bah..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..