22 Feb 2013

::Tom yam Simple ::

AssaLamualaikum.
Dua tiga hari lepas teringin sangat nak makan tom yam. Rasa dah terliur sangat..hehe. So, minta tolong hubby pergi beli kan bahan-bahan. Buat Tom yam yang simple sahaja. Bukan reti sangat masak pun. Jadi lah resepi campak-campak. Tak lah macam Kak Hainom Okje, Yan's Cottage dan Ummuaidan yang memang rajin dan pakar masak..hehe.. Ops! jangan marah empunya diri. Bila nampak masakan-masakan mereka memang sangat jeles dan selalu buat orang lapar.. Macam aku ni, mau tak mau masak lah ala kadar. Sedap tak sedap telan sahaja..haha.
untuk resepi klik SINI
Segan sebenar nya nak tempek gambar. Gambar plak dari kamera cap Unta. kihkih. Tapi saja-saja buat pembakar semangat untuk aku lebih rajin belajar memasak. Bila sesekali masak macam ni Babah Pa'e semangat nak makan. Bertambah-tambah nasi nya. Dia pun tak pernah komplen kalau tak sedap. Sabar lah ye bang, isteri mu masih dalam proses belajar memasak (walaupun dah nak masuk 5 tahun khawin) haha. MAMA JJ, sorry I tayang gambar Tom yam dengan telur dadar kesukaan I juga :)
WasSaLam^_^

28 comments:

  1. sedapnya. terus rasa lapar wpun td baru makan. gulp!!

    ReplyDelete
  2. sedang atie menayangkan tom yam yg mengugat iman lin tgh mkn roti canai utk minum ptg..

    ReplyDelete
  3. Hujan2 gini bestnya makan tom yam...mantap....

    ReplyDelete
  4. simple2 pun..sedapppppp...hehehe.. =)

    ReplyDelete
  5. lamaaaa x wat tom yam... menarik gak nak masak ujung minggu nih he3

    ReplyDelete
  6. lame x msk tomyam,dlu2 rajin jgk msk tomyam ni,skrg kalo teringin,kami p mkn kt kedai je..he3..kt kdai lg sedap kot

    ReplyDelete
  7. Hebat rupa tom yum u, rasa u boleh celat la hahahaha. Sajer nak bakar sebab buat I terliur sorang2 ni.
    tapi I yakin sedap tom yum u ni. makan di hari sejuk2 ni sedap hirup kuah pun dah puas.

    ReplyDelete
  8. tom yam memang sedapp, kalu akak cukup kalu makan dgn nasi putih panas2 tu emmm pastu goreng telur dadar he hee

    ReplyDelete
  9. atie pos laju kat sini skit tomyam tu nak rasa...PC lame dah tak masak tomyam ni...beli kat kedai je baru ni...
    nak rasa tomyam sabah pulak...hehe;)

    ReplyDelete
  10. Kalau xcuba masak..mananak tau sedap ke tidak

    ReplyDelete
  11. dlm banyak2 makanan, tomyam paling tak reti buat. oh benda lain pun bukan reti punnnnn hahaha :p

    ReplyDelete
  12. tak pandai masak xper yang penting rajin memasak...

    dah bang usop makan bertambah tambah tu kenalah masak lagi untuk esok plk..

    ReplyDelete
  13. Hohohho...atie dok nngumpat ummu yer kat sini heheh..kalo dok m'sia kita pun 2x5 jgk malasnya..heheh..
    sedap tuh tomyam atie..tertelan air liuq berkali2 nie..heheh.patutlah babahnya semangat memakan.:)

    ReplyDelete
  14. sedapnya.. lapa la plak..

    aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
    http://slapmestore.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. time demam tak berselera makan dan pahit mulut...tom yam lah menu utama..cukup segala bende dalamnyer..rasa masam2, pedas tu pembuka selera..

    ReplyDelete
  16. lama tak masak tom yam la. hehee. tom yam Kak Atie nampak sedap la pulak...membakar kita ni. nak masak la esok ke..huhu. kalau rajin. :D

    ReplyDelete
  17. assalam atie..air tangan isteri..mesti sedap.

    ReplyDelete
  18. hurmm..peberet tuh tom yam pekena telur dadar..

    ReplyDelete
  19. Sue bee slalu letak tomyam kiub dicampur dengan tomyam pes dalam botol (knorr)..menyengat woooo!!..

    ReplyDelete
  20. Terus kecur air liur malam malam ni...hehe..
    Atie, okje..nmpk je mcm terer masak tp Rasa hampeh...hehe..

    ReplyDelete
  21. Terliur pulak tgk mlm mlm ni...
    Atie, okje ni nmpk je mcm terer masak to rasanya.....huh hampeh! Hehe

    ReplyDelete
  22. Sodapppnyeee...peberet asben ni.....alahaiii tringat kat dia.mkn apa la dia smkm

    ReplyDelete
  23. kira hebat la tu msk toyam klu sy tgok dr segi rupa..:)

    ReplyDelete
  24. uii berliur bah tengok..kasi pas sikit sini,,hehe
    sy pun wlpn lama sdh kawin tapi masih lg dlm proses belajar masak memasak di dapur..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..