20 Feb 2013

:: Pa'e, Kuda Besi & RM0.50X2 ::

AssaLamualaikum.
Hero Malaya seorang ni tiap kali pergi Bandar Sri Perdana Lahad Datu mesti minta singgah depan kedai ni sekejap. Pandai lah dia tarik-tarik tangan Ibu atau Babah nak naik kuda besi katanya. Erm, memang dah tiada tempat nak bermain, so layan kan aja lah kehendaknya. Kalau kena dengan Babah dia lagi lah, kalau boleh semua permintaan anak bujang dia ni nak diperkenan kan. Nasib baik baru minta naik benda ni, kalau dibuat nya minta nak naik kuda yang sebenar mau sendiri yang pening..haha.
Benda ni terletak depan kedai baju (apa ntah nama..lupa dah!). Kalau nak naik kena masuk kan 2 keping syiling rm 0.50. Bukan nya selalu ada duit syiling kan. So, selalunya minta belas kasihan dengan cashier kedai baju ni nak tukar syiling (kot-kot benda ni depa punya jg) hehe. Mula-mula naik, Pa'e takut juga bila kuda tu dah bergerak-gerak. Sekarang ni dah berani, tak perlu pegang lagi. Every weekend bila jalan-jalan cari pasal, mesti akan singgah naik kuda besi bersamaan RM0.50 X 2 :)
WasSaLam^_^

32 comments:

  1. nak beli satu... hehe kaya makcik

    ReplyDelete
  2. kena beli 1 kuda plastik tuh atie letak kat umah..baru puas pa'e naik kan nanti..cam sekor kuda kat umah nie habes jd mangsa on lah switch oleh abg aidan..hhuhuh..oh yer kuda pun berbedak jgk tuh diletaknnya...

    ReplyDelete
  3. hehe..comel pa'e naik kuda..anak2 saya pun suka betul ni naik kuda..
    nda cukup sekali maunya bekali2..duduk betenggek kita menunggunya haha

    ReplyDelete
  4. Teringat Okje masa kecik-kecik.... Kalau dulu ini ajelah game yang ada... Nasib sempat jugaklah merasa goyang-goyang dia kalau gi rumah kakak yg duk KL...
    Siankan zaman dulu Atie... budak2 sekarang mmg sangat2 beruntung!

    ReplyDelete
  5. ok la kalau die reti nak main skali jer... kalau ank aku tak reti puas... slagi tak paksa blk mesti takmo turun... tu yg susah tu...

    ReplyDelete
  6. uiyoo.ehhe..kak,okey juak sana di lahad datu?

    ReplyDelete
  7. He3..bese le bdk2 sume dia nk try,time kite kecik2 dlu,xde pulak menda alah ni..so layankan aje,jgn lupe stanby duit syiling setiap kali lalu kt kedai tu ye.

    ReplyDelete
  8. dulu masa zaman bdk2 niesa pn suka nek benda tu!hehe..dlu pakai syiling emas rm1 tu..

    ReplyDelete
  9. kuda besi telan duit. hehehe nnt JJ tumpang kuda boleh?

    ReplyDelete
  10. Bebudak klo nampak keta ni memang tak sah lah klo tak naik. Sama mcm anak dara saya tu.

    ReplyDelete
  11. Yani dan Yana kalau dah naik mainan macam tu tak mau turun..kena naik dua tiga kali baru ok..kalau tak nangis kuat2

    ReplyDelete
  12. fiq dulu masa kecik2 teringin nak main..hahaahah.. tp yg ultraman punya tu :)

    ReplyDelete
  13. hehe..nasib bukan kuda sebenar ya Atiey.. :)
    Budak² memang suka naik ni..tapi Qis sampai sekarang masih takut lagi naik ni...selamat poket maknye.. :D

    ReplyDelete
  14. hehe..sama lah ngan arina dulu..sekarang dah besar dah jarang mau nek kuda besi tuh

    ReplyDelete
  15. Firas pun suka naik menan ni...tp dia takut kalau menan tu gerak.....selamat duit mama hihi

    ReplyDelete
  16. sama la anak buah saya. kalau jumpa mainan2 camni, siapla. huhu..

    ReplyDelete
  17. budak2 sensitif betol kalo nmpk keta mainan camtu.
    siap sedia syiling la nmpknye..huhu

    ReplyDelete
  18. samalah dgn mia...kalau dah nampak mesti nak naik juga..dah tu ssh pulak nak turun..

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum.

    Terima kasih kerana sudi singgah dan mengucapkan selamat hari lahir kepada saya.

    ReplyDelete
  20. Kalau dia mintak kuda betul bagi je kak.. barulah tampan bawak betul punya hehehe :D

    ReplyDelete
  21. sama la dgn anak2 saya pun.. kalau kat M'sia tak pe lagi 50 sen, sini tak ke naya kena standy 1 pound (RM5) sekali main.. pokai duit ummi

    ReplyDelete
  22. masa kecik anna selalu naik..huhuhuh

    ReplyDelete
  23. hehehe..anak saya smpi skg takut naik menda2 cam ni...dia lg suka masuk duit tgk benda tu gerak sdri..bile ltk dia atas tu dia menangis meronta2 nak trun..padahal dah 4 thn tu..ehehehe..

    ReplyDelete
  24. soon, Alisha mesti camtu gak..h0h0

    ReplyDelete
  25. ok la tu kak.. anak sdare sy lg best.. kalo naek bnde tu, maunye 3,4 round skli.. kot ade 4 jenis, 4-4 la dia nk naek.. buleh kering poket mak sedara ni ha.. hahahahha

    ReplyDelete
  26. sama la ngan zahraa...suka sangat main benda lah ni...hehehehe...

    ReplyDelete
  27. Lambat keluar entry baru pagi ni Atie...

    ReplyDelete
  28. xsilap masa kecik dlu pun kira suka naik benda nie. eh dah besar pun kalau blh nak naik lagi kihkihkih

    ReplyDelete
  29. budak memang suka naik benda2 macam nie...

    ReplyDelete
  30. hehe..sama ngn Aqil..suka naik menda alah ni..jenuh nak pg kedai depan hari2..hehe..pa'ie kuat..dah tak nagis dah kan..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..