Thursday, 14 February 2013

::PENCEROBOHAN Kumpulan Bersenjata Di Lahad Datu::

AssaLamualaikum
Gempar!! Situasi di Lahad Datu sekarang.. Doakan keselamatan kami ya kawan-kawan. 
sumber : FB PDRM
Risau juga.
Sehari dua ni inilah isu paling menggemparkan kami di Lahad Datu. Terasa keselamatan sedikit terancam. Diselubungi rasa bimbang dan takut.
Harapan semoga pihak berwajib dapat menyelesaikan isu ini secepat mungkin. Semoga Allah S.W.T melindungi kami dari sebarang mala petaka dan bencana. Amin!
Boleh baca lanjut di SINI
WasSaLam^_^

32 comments:

  1. Ya Allah... memang bahaya la. U guys take care. Macam2 la skang ni kan. Amin, doakan u guys all selamat and nothing bad will happen.

    ReplyDelete
  2. mudah - mudahan takde perkara buruk yg berlaku.. insya-allah

    ReplyDelete
  3. Ya Allah takutnya. Moga atie dan family senantiasa dalam lindungan Allah S.W.T

    ReplyDelete
  4. jaga diri ye... tkut sangat benda2 tak baik jadi. bnykkan berdoa.

    ReplyDelete
  5. Semoga di jauhkan dari perkara2 buruk..

    ReplyDelete
  6. berhati2 lah atie...semoa Allah sentiasa melindungi anda sekeluarga...

    ReplyDelete
  7. Salam atie...takutnya baca tuh...berhati2 yer semua ahli keluarga..jgn kuar sorang2,..make sure pa'e selalu ngan korang yer...moga2 pihak berkuasa dpt setel segera..take care atie...doa kami bersamamu..

    ReplyDelete
  8. Ya ka Atiey..Bahayanya..Adik & abangku ada tinggal di LD...Moga di jauhkan dari perkara yang tak diingini...Take Care..

    ReplyDelete
  9. Bahaya tu atie....semoga tida apa apa yang buruk berlaku......hati2 selalu....

    ReplyDelete
  10. kkgd rasa tak selamat di negara sendiri kan

    ReplyDelete
  11. amin...semoga semua nya berada dalam keadaan selamat dan dilindungi Nya...

    ReplyDelete
  12. Kalau ditangani dgn baik mereka tak mengancam sebab mereka ini terancam di negara mereka lari ke negara kita. Kalau kakak sebagai penduduk di Lahad Datu pun takut sebab mereka ini bersenjata api. Moga tidak ada yg tak baik terjadi.

    ReplyDelete
  13. hati2 k.. km disini sentiasa mendoakan yg terbaik..

    ReplyDelete
  14. pastikan topup fon sentiasa penuh yer, nanti senang nak call polis.. semoga selamat ya..

    ReplyDelete
  15. semoga tiada kejadian yang tidak diingini berlaku..take care ya

    ReplyDelete
  16. semoga tiada apa2 yg akan berlaku...atie kene hati2 tau...

    ReplyDelete
  17. risaunya. insyaAllah takde pape tue. janji awak jaga diri bebaik ok. saya doakan moga semuanya selamat. amin

    ReplyDelete
  18. kalo saya pun takut jugak bila sebut psl senjata ni.
    harap akak dan sekeluarga selamat :)

    ReplyDelete
  19. sangat seram hokey.. janganlah ada militan pulak nak ceroboh msia..

    ReplyDelete
  20. akk..jg dri taw..
    takut la klu pe2 jd..

    ReplyDelete
  21. uii..baru tau ni Atie..risau jg ni..
    harap2 nda ada apa2..baik2 sana ya Atie

    ReplyDelete
  22. Takutnya dengar.. jaga diri ya.. Semoga Atie dan keluarga dilindungi Allah selalu..

    ReplyDelete
  23. risau jgk dengar tu...semoga sentiasa dalam lindungan Allah:)

    ReplyDelete
  24. Hish...ngeri jugak tu tapi ok kot.... tak yah risaulah ... mcm terkawal je tu...

    ReplyDelete
  25. Scarynya. Semoga penduduk2 disana sentiasa di bawah lindunganNYA. Take care yer atie.

    ReplyDelete
  26. Wow sila berhati-hati kak atie.. especially malam, jgn kuar rumah..

    ReplyDelete
  27. banyak kluargaku kat lahad datu smg tiada apa yg brlaku..
    yg paling penting berdoalah n berwaspadalah...smg Tuhan melindungi mereka..

    ReplyDelete
  28. salam.. semua, sekarang keadaan amat genting kerana rundingan telah menemui jalan buntu tiada jalan penyelesaian dan pihak penderoboh tidak ingin keluar dari sabah selagi tuntutan mereka tidak dipenuhi, menurut info yang saya dapat pihak ATM tidak dapat meneruskan rundingan kerana tidak dapat menerima tuntutan yang tidak munasabah, diantara tuntutan mereka adalah :-

    1. Pengiktirafan bahawa mereka adalah tentera dari kesultanan diraja sulu (ini sekali gus akan mengiktirafkan kerajaan kesultanan sulu tanpa melalui piagam bangsa-bangsa bersatu PBB)

    2. Rakyat filipina di sabah diberi hak dan diberi tanah (tanah mana lagi yang hendak diberi sedangkan saya sendiri pun bumiputera sabah tak punya tanah)

    3. Meminta agar rakyat filipina yang berada di sabah tidak dihantar pulang ke negara asal. (Proses RCI sekarang masih giat di jalankan..)

    4. Rakyat filipina bebas keluar-masuk di negeri sabah tanpa ada apa2 halangan dan sekatan.


    so... fikir-fikirkan lah..



    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..