Sunday, 3 February 2013

::Kuih Muih Sarapan Pagi::

AssaLamualaikum..
Happy Weekend you all.. Sarapan apa pagi ini? Bagi aku dan keluarga kecil ku kalau dah tak larat sangat nak buat sarapan jawapan nya tunjuk ke kat gerai makcik di taman tempat kami ni (dah memang dasar pemalas..haha). Beli dalam dua tiga ringgit cukup dah buat kami sekeluarga. Babah & Pa'e plak jenis makan je apa yang ada. Kuih-muih ni akan di minum bersama minuman panas. Babah suka Teh O @ Kopi O, Ibu teh susu dan hero plak milo.

Suka beli kat makcik ni sebab masih dapat 4 biji seringgit. Tempat lain majoriti nya dapat 3 biji je seringgit. Sedap kuih-muih ni. Terutama nya Pau tu, lembut. Pa'e paling suka karipap, boleh makan sampai 2 biji untuk dia seorang.. Korang mesti buat sendiri untuk sarapan pagi kan? :)
WasSaLam^_^

26 comments:

  1. Murah tu kalu 4 seringgit.....skrg dah susah nak dpthrga mcm tu

    ReplyDelete
  2. huwaaa...cni xdok gerai jual kueh yg terdekat...terpaksala masak mihun yg xseberapa pagi ni..huhu...

    ReplyDelete
  3. murahnya 4 singgit.kat manjung ni 3 singgit je..tu pun ala mak aiii..keciknye..

    ReplyDelete
  4. KAT SINI 3 SINGGIT...KECIK2 LAK TU

    ReplyDelete
  5. Kat sini jarang dah jumpa kuih yg jual 4 seringgit..biasanye 3 biji RM1...
    Pa'e samalah Qis suka makan karipap.. :)

    ReplyDelete
  6. Wah sedapnya tie..dlu pun selalu beli kuih mih buat sarapan kat m'sia..kat sini.kenalah masak pg2 hehehe...pau tuh nampak sedar giler th..

    ReplyDelete
  7. wah..cik Que suke karipap..kat tmpt cik Que karipap kdg2 diorg jual 5 biji seringgit..tp tu la, kecik je rupa karipap tu. Sekali telan je. Kalo yg besar pulak, diorg jual 3 biji seringgit.

    ReplyDelete
  8. sedapnya.. saya ni breakfast cookies je harini :p

    ReplyDelete
  9. Kira murah suda tu 1 ringgit 4 biji....sini kk kadang2 ada 60 sen sebijik lagi....saiz dia kecik jak

    ReplyDelete
  10. sukanyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa karipaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap~!

    ReplyDelete
  11. harini ila sarapan ngan hubby kat kedai before keje..hihihi..makan roti canai =)

    ReplyDelete
  12. lapar la pulak petang-petang tengok kuih..huhu

    ReplyDelete
  13. sy jarang msk utk bfast..biasanya beli kt tmpt keja..anak makan kt tadika..en suami pepandai sendiri carik makan.hehe..

    sy masak utk lunch saja..klu keje pg msk siap2 pg2 buta..:)

    ReplyDelete
  14. Lagi berbaloi buat tunjuk kat gerai, boleh dapat macam2 jenis and still murah. Buat sendiri tak tentu sedap, pastu nak kena hadap makan sampai muntah ijo hahaha.

    ReplyDelete
  15. murah la kalau masih ada org jual 4 biji seringgit.. saya belum pernah buat karipap sendiri... hehehe, tangan bangku!

    ReplyDelete
  16. apa barang beli bwk balik makan kat rumah nnti kena basuh cawan dan pinggan...makan kat kedai terus..kuku pun tak basah...hahahaha ikutlah cara kak zu yang pemalas nih...

    ReplyDelete
  17. Hish....jangan cakap macam tu Atie...okje pun makan luar...hehe...
    Pagi tadi okje makan laksam...

    ReplyDelete
  18. Wah samalah Pa'e ngan auntie...suka karipap...

    ReplyDelete
  19. kalo beli kat kemaman ni xde dpt mcm ni.harga makanan kat kemaman ni mmg melampau mahal.. karipap sebiji dlm 60sen

    ReplyDelete
  20. Kami tadi beli keropok dan goreng pisang dan sedikit kuih muih untuk lepak kat pantai... Keropok, 4 bth singgit, grg pisang aduhai halusnya di potong, mau dicantum setengah batang tu singgit, kuih, lagilah, dapat 4 singgit tapi comel bebenorlah, sekali ngap sebijik... Hehe

    ReplyDelete
  21. sedap tu Atie....karipap pusing tu.....hai...kalau kak rumah yan kuih2 nie... jawab tak lakulah Atie.....entahlah diaorang kurang makan kuih2 nie....

    ReplyDelete
  22. jrg dh nak jumpa yg 4 seringgit..kt tmpat wni 3 seringgit ada la

    ReplyDelete
  23. sedappppp.. karipap pusing tu kann...

    ReplyDelete
  24. karipap tu favorite saya... yum yum...

    ReplyDelete
  25. murah tue kak..di KK tempat MV tinggal 3 biji RM 1..masih oklah juga..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..