Monday, 8 April 2013

:: You are what You EAT ::

AssaLamualaikum
Makanan yang kita makan akan melambangkan diri kita. Betul kah tu? Mungkin kalau dari segi kesihatan  iya kot sebab daripada apa yang kita makan akan menjadikan tubuh kita sihat atau tidak. Makan sihat makan akan sihat lah tubuh badan kita. Makan dengan cara tak sihat, tubuh kita akan menerima impak negatif. 
Sumber : FB
Oleh kerana itu, makan lah secara sihat agar tubuh badan kita menerima impak positif nya. Tubuh akan sihat dan InsyaAllah umur panjang dengan izin Allah S.W.T. 
WasSaLam^_^

29 comments:

  1. salam isnin
    apa khabar hari ini
    singgah pagi :)

    ReplyDelete
  2. Makan secara sihat tubuh badan kite akan sentiasa sihat & cergas..^^

    ReplyDelete
  3. hye sis..lama tak blogwalk..aduh rindu...hehe..hari ni baru berpeluang jenjalan blog ..pa'e sihat? :D

    ReplyDelete
  4. sedang belajar untuk makan makanan yang lebih sihat sekarang ^_^

    ReplyDelete
  5. betul tu.....permakanan perlu di jaga....untuk memiliki kesihatan yang baik di kemudian hari....

    ReplyDelete
  6. Makanan yang sihat baik untuk diri.....tapi itulah atiey, manusia biasakan, nda dapat menahan tengo makanan yang lazat2 tu semua.....sekali sekala takpa kan....hehe

    ReplyDelete
  7. selamat pagi atie....betul3..kalau boleh..makanlah mknn yg berkhasiat..kan3... =)

    ReplyDelete
  8. betul tu .
    ke arah makann berkkhasiat skrg ni..

    ReplyDelete
  9. betul tu..pemakanan yg sihat membentuk diri kita jg sihat dan cergas..byk kesannya tu pd tubuh kita..;D

    ReplyDelete
  10. Ade btulya tuh tie..kalo mkn mcm tong sampah..jd tong sampah jgklah kita..:)

    ReplyDelete
  11. Betul tu Atie..bab pemakanan paling penting sekali..kena perhati n pilih yang terbaik..

    ReplyDelete
  12. Tapi sayangnya kadang mata, hati dan naluri tak seimbang dengan akal. Kalau boleh nak sihat tapi apa yg nampak depan mata semua nak di telan. Ikut selera memanjang..

    ReplyDelete
  13. Setuju dengan KZ...OKje selalu gitu asyik hajat je..... tapi buatnya tidak... acamne tu Atie hehe...kalau dah nampak makan sedap ...dah tak kira dah hehe

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum Atie.
    Mknan tidak sekdar mempengaruhi kesihatan malah turut mempengaruhi perilaku seseorg.

    ReplyDelete
  15. setuju sangat...kene pilih makanan yg betul2 halal & toyyiba

    ReplyDelete
  16. alamak... nanti kalo slalu makan ayam, bdn jadi cm ayam la plk kan.. -___-

    ReplyDelete
  17. Ada akal fikir la dulu apa yg terbaik ntuk kita kan...

    ReplyDelete
  18. Betul tu Atie.. makanan sihat, tubuh pun sihat ;-)

    ReplyDelete
  19. setuju.kitalah apa yg kita makan.tp malaysia ni kaya sgt dengan makanan.org malaysia pun byk sgt duit..suka habiskan duit utk makan..tu yg byk tak sihat tu..

    ReplyDelete
  20. aah.. makan kena beringat. berhati2 sebelum kena. ;)

    ReplyDelete
  21. betul tu atie.... penyelia saya sangat jaga pasal makanan... langsung tak makan makanan berminyak ni.. walaupun umur dah awal 40, tapi nampak sgt muda :)

    ReplyDelete
  22. Aduh misi dalam mengawal pemakanan gagal lah... Masih tak cukup kuat mengawal nafsu makan. :)

    ReplyDelete
  23. insyaalah...

    tapi kan aTie mau gumuk suda sy ni uwahhhh...

    ReplyDelete
  24. Betoi tu, Kalau nak sihat, kena la jaga pemakanan seharian kita kan..

    ReplyDelete
  25. mknn yg kite mkn tu akan jadi darah daging kite...kena jg betul2 bab2 mkn ni:)

    ReplyDelete
  26. bab makan ni susah nk control...tu yg asyik x sihat jer...hehehe

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..