Tuesday, 2 April 2013

: Khadijah Ikan Bakar LD Part II :

AssaLamualaikum
Dulu pernah cerita tentang Khadijah Ikan Bakar Lahad Datu ni. Tempat makan yang mula dikenali di sini walaupun belum lama dibuka. Dah terlanjur jatuh cinta dengan masakan-masakannya, so kami memilih untuk makan disini lagi (alamatnya akan ke sini lah selalu:). Sekali bawa mak yang datang cuti-cuti jumpa cucu dia nan sorang ni. Pergi masa Jumaat malam tu. Kebetulan Sabah Public Holiday sempena Good Friday 29/03/13. Mula-mula sampai semua meja penuh, terpaksa tunggu sekejap. Nasib baik ada 2 orang lelaki yang baik hati sudi pindah meja untuk bagi laluan pada kami. Dapat lah belanja mak makan di sini. Rezeki mak, kalau tidak dah tak tahu nak makan di mana lagi. Kedai lain yang ada pun tekak tak berapa nak terima. Babah lagi lah tekak orang Melaka, susah nak cari yang dia berkenan:)
Ikan Merah Masak 3 Rasa
Sate ayam (sorry gambar blur)
Sotong Goreng Tepung+Kangkung Belacan
Manggo Jus. Air Kelapa blended. Teh Tarik suam
Sesekali makan di sini berbaloi juga. Harga kira mampu bayar lah. Kalau korang datang Lahad Datu, boleh makan disini. Tapi gerai ni buka pada sebelah petang & malam sahaja. Letaknya di jalan masuk ke Taman Aman dan di tepi jalan utama dari Tawau ke Lahad Datu. Jangan lupa singgah kalau ke sini tau :)
WasSaLam^_^

22 comments:

  1. tiba-tiba terasa nak makan ikan masak tiga rasa macam tu..huhu

    ReplyDelete
  2. Wah tiba2 lapar....... ikan tu mantap.....

    ReplyDelete
  3. hmmmm... hmmm... taknak komen la :p:p (tapi komen jugak)

    ReplyDelete
  4. menyelerakan semuanya...Ok..kalau balik Kg nati jalan² ke LD boleh lah singgah gerai ni...

    ReplyDelete
  5. cikna terliur air tu kak. skrg panas dahaga je selalu. pantang nampak air. hihi..

    ReplyDelete
  6. menu2 yg semuanya menggoda atie disaat kelaparan camnie..hehe

    ReplyDelete
  7. Semuanya menarik selera kakak atie. Tapi itulah entah bilalah kakak dapat sampai sana.

    ReplyDelete
  8. betul tu atie...nampak memang mabeles je..... petang ni OKje nak belanja diri sendiri dgn itu semua haha...

    ReplyDelete
  9. wow, sedapnya... tetiba terasa lapo pula ni..

    ReplyDelete
  10. yummy!!! dah aman ye kak kat LD

    ReplyDelete
  11. waaa bestnya . menitik nitik dah air liur bella ni *over* . kahkah

    ReplyDelete
  12. ohh jauh tu Atie nak gi menjamu selera kat situ.. nak kena naik belon dulu baru sampai... :)

    ReplyDelete
  13. sedapnya nampak ikan tiga rasa tu... yum! yum!

    ReplyDelete
  14. entah bila la nak smp lahad datu..sy ni jenis klu makanannya sedap,setiap kali nak mkn,mmg tala ke situ je.malas dh nak carik port makan lain..:)

    ReplyDelete
  15. Kelaparan pulak tgk ikan kat atas tu...belum mkn nasik lagi nih...meh anta skit ikan tu kat sini...hihi;p

    ReplyDelete
  16. Terima Kasih semua!!
    Sebenarnya masa operasi telah berubah, bermula seawal 7 Pagi dan berakhir sekitar 12 tengah malam. Jemputlah datang!!!

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..