Tuesday, 19 March 2013

::Budak Tumpis Berminyak::

AssaLamualaikum
Cerita dua tiga hari lepas. Ibu tengah tengok berita jam 8.00pm. Tetiba budak kecik ni panggil "Ibu, cuba tengok abg Pa'e ni". Ya Allah! Pa'e...Pa'e.. habis muka dia sapu baby oil (johnson & johnson). Adui! sampai berkilat-kilat muka. Rambut pun dah jadi skema. Pastu siap duduk dalam bakul. Haha..:)
Aku tengok pun ketawa. Ada sahaja budak ni. Pa'e memang suka guna baby oil. Pandai dah letak kat rambut, tangan dan kaki dia (tengok Ibu lah tu). Tapi yang tak bestnya sampai muka pun dia letak minyak. Dah beberapa kali dia buat macam tu. Isk! Ibu memang tak berapa suka bila Pa'e letak baby oil kat rambut dia. Babah pun sama. Entah! macam comot plak ada minyak-minyak ni. Haha :)
WasSaLam^_^

26 comments:

  1. Hahaha..abg pa'e semakin nakal..mana dia belajar letak minyak tuh yer...ummu suka kalo letak minyak sket2, tp abuaidan mmg tak ska kalo letak rambut aidan minyak2..katanya cam sakit gitu...

    ReplyDelete
  2. haha..bdk2 mmg gitu kan..ank2 paling suka main bedak..sampai habis dikerjakan

    ReplyDelete
  3. nak jadi org minyak ke pa'e...hikhik...nakal yer;)

    ReplyDelete
  4. Hahaha abang Pa'e dah cukup hensem dah, tak payah baby oil kt rambut tu. suka kan depa ni nak melawa lebih, grooming.

    ReplyDelete
  5. haha..baby oil pakai kat rambut.
    nanti bole buat rambut pacak.

    ReplyDelete
  6. Haha..Nina pun suka jugak baby oil.. :)

    ReplyDelete
  7. Hahahahaha.. Mesti kelakar kan.. Nasib baiklah minyak baby tu, kalau dia minat letak minyak hitam kat muka, memang habislah..hahaha

    ReplyDelete
  8. Hehe....biasala budak kan...habis semua nk disapunya...

    ReplyDelete
  9. mandi minyak nama nya tu..

    ibu..lenkali letak minyak kat tempat tinggi tau..budak besa tu mmg semua nak dicubanya..

    ReplyDelete
  10. kikiki.. sampai kemuka pa'e sapu minyak. mesti lembut kulit pa'e. hikhik..

    ReplyDelete
  11. Nasib baik Paei hanya sapu baby oil kt muka sbb anak member saya sapu minyak angin cap kapak kt muka.. Meraung2 sbb terkena mata

    ReplyDelete
  12. huhuhu.....ni langkah2 awal pandai menguruskan diri..hahaha...

    ReplyDelete
  13. Ni baru betoi2 mandi minyak..ha ha ha

    ReplyDelete
  14. ha.ha..
    kelakar juga paei ni ...
    jenuh cuci muka dia tu kan ..

    ReplyDelete
  15. hehe...berkilat bah rambut pae...kalau Qis plak suka main bedak...sampai ku tapok bedak tu dari dia. :-)

    ReplyDelete
  16. hahahahaha...kelakar lah pa'ei ni.

    ReplyDelete
  17. haha...ingat mama sorang nak berfacial bagai?...Pa'e pun tak mo kalah tau Mama...

    ReplyDelete
  18. anak sedara kite lak minat benooooo maen bedak.. kalah opera cina.. hahahah..

    ReplyDelete
  19. abang pa'e dh pandai nak jadi encem2..

    ReplyDelete
  20. Bagus bagus.. kecik kecik dah pandai jaga kulit, elok apa letak baby oil kat kulit kita... hehehe (ni pendapat yang x pro pun dalam bidang kecantikan ni..)

    ReplyDelete
  21. hehe tak padan dengan laki menjaga kesihatan kulit nmpknya..

    ReplyDelete
  22. ooo panjang akal dah ni ya... hehehe

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..