Monday, 4 March 2013

::Makanan SIHAT mengikut Warna::

AssaLamualaikum.
Warna makanan yang kita ambil melambangkan impak dan kesan nya pada tubuh badan kita. Baru plak tahu. So, aku kongsikan di sini gambar di bawah ini. Makan lah untuk memenuhi keperluan hidup.
sumber :FB
Kena lah makan makanan yang mengandungi warna-warna seperti di atas untuk mencapai tahap kesihatan yang maksimum. Moga kita sentiasa hidup sihat hingga akhir hayat. Amin! 
WasSaLam^_^

21 comments:

  1. yg red tuh chilies yer tie..yg white lak nasi ngan gandum..tak gitu..heheh..

    ReplyDelete
  2. oo gitu ke.... tq kita sharing2

    ReplyDelete
  3. gud info! x pernah tau pn sblm ni.. huhu

    ReplyDelete
  4. masalah dia, "rajin" sgt nak carik makanan kaler2 mc kat atas tu :p tapi bagus kan...

    ReplyDelete
  5. sy paling suka yg merah. ;)

    ReplyDelete

  6. tk tau plak psl kaler kod tu ..
    yg biru to increase longivity tu utk panjang umor ke!!!

    ReplyDelete
  7. yan suka semua yang kat situ he heee.....

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, setakat ni makanan kami masih pelbagai warna :)

    ReplyDelete
  9. Yg jenis letak pewarna tiruan tu pulak lagu mana? hahaha

    ReplyDelete
  10. kaler purple tu bukan lagi jarang makan..nda pernah makan..

    ReplyDelete
  11. ngek ...hari ni aku makan ape ea? bubur lambuk je, kaler putih ..to strengthen immune system je??? alaaa ....

    ReplyDelete
  12. Nice sharing atiey....
    Hidup sihat...badan cergas...^^

    ReplyDelete
  13. Baru tahu atie pasal kaler dan kebaikannya, so nak kena banyak makan oren ni.

    ReplyDelete
  14. Akak suka green Atie.. good info... tq for sharing :D

    ReplyDelete
  15. good info..kne follow sume warna ni

    ReplyDelete
  16. Banyak kelebihan disebalik warnakan Atie...moga jadi panduan utk kita...

    ReplyDelete
  17. g pasar kena cari pelbagai color la lepas ni..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..