7 Mar 2013

:: C Tumpis dan Basikal ::

AssaLamualaikum..
Majoriti dari anak-anak kita sudah terbiasa dengan basikal dari kecil lagi kan? tak kira lah anak perempuan atau lelaki seperti menjadi satu kemestian. Mesti ada basikal kat rumah. Termasuk lah c tumpis Pa'e.. baru umur 1 tahun macam tu kami dah sibuk belikan basikal kecik buat dia. Ya lah dok tengah excited katakan, semua yang ada kat anak orang lain kita pun nak juga (bukan dengki tau!) Haha..
Basikal Umur 1-3 thn
Apek naik basikal. Basikal 3 thn ke atas:)
Basikal baru c Tumpis
Masa harijadi Pa'e baru-baru ini, Babah dia secara senyap-senyap pegi belikan basikal buat dia. Babah bawa Pa'e sekali ke kedai basikal dan suruh anak bujang dia tu pilih sendiri. Erm! kan dah kata depa geng!. Masa tu Ibu kerja, balik rumah je basikal baru dah ada depan mata. Ibu tak boleh nak kata apa, sebab dah beli. So, Ibu diam-diam je lah. Haha. Biar lah janji hati c anak gembira. Lagi pun setahun sekali baru dapat belikan dia hadiah yang agak mahal sedikit sebagai kenangan di setiap harijadi nya:)
WasSaLam^_^

21 comments:

  1. wah cantik pilihan hati Pa'e...

    ReplyDelete
  2. Wah cantek basikal yg babah belikan tu :D

    ReplyDelete
  3. nampaknya beskal pa'e ade peningkatan kan..sesuai ngan umur tuh..heheh.. abg aidan nak masuk 3 thn baru beli ..sampai hari ni asyik dok kayuh ngan kaki lagi..huhuhu..orng ajar tak dengar,...:)

    ReplyDelete
  4. anak-anak saya pun suka basikal..si kembar tu pun pandai berebut nak naik basikal

    ReplyDelete
  5. ceri je muka dia dapat basikal baru :)

    ReplyDelete
  6. anda di tag...

    http://asmarpunyablog.blogspot.com/2013/03/segmen-siapa-blogger-bertuah-by-anak.html

    ReplyDelete
  7. ambaoi...banyak nya basikal dia..alya satu pun xde

    ReplyDelete
  8. amboi basikal baru ye..hannah nak tumpang abg pa'e boleh?
    salam kenal..follow kembali #475

    ReplyDelete
  9. Sama basikal pa'e yg 1st tu dgn basikal Qis...skrg dah rosak dah...tak beli baru lagi.. :-)

    Cantik basikal baru Pa'e..^^

    ReplyDelete
  10. cumey.. tringat kat ank sedara.. =(

    done follow..jom singgah sini lak.. n follow sekali yea.. =) http://tengkubutang.blogspot.com/2013/03/wordless-wednesday-i-hate-this-bagi-3.html?showComment=1362620836873#c8233176151603559504

    ReplyDelete
  11. ayat ibu tu macam jeles jer sebab babah tak belikan apa apa utk ibu kan...hehe

    ReplyDelete
  12. akak.. c tumpis tu ape? selalu dgr akak sebut. hihi.. wah basikal lama elok lagi. bagus pa'e jaga elok2.

    ReplyDelete
  13. salam atie ..
    boleh latih pae utk jadi pelumba basikal satu hari nanti ..

    ReplyDelete
  14. hehe tergelak baca entry ni sorang2. teringat basikal masa kecik2 dulu. tayar warna warni :)

    ReplyDelete
  15. Wahhh pa'e dpt beskal baru.! Beskal rabbit tu kasi firas je lah hihi

    ReplyDelete
  16. da lme x nek beskal ble bsr ni..
    huhu

    ReplyDelete
  17. untung betul Pa'e.. dapat hadiah mahal tiap2 tahun.. Hehehe..

    ReplyDelete
  18. Assalam,

    wah! sukelah dia...pasni mintak kereta plk..

    ReplyDelete
  19. Amboi si tumpis... tak mintak fixi ke dengan babah!! haha
    Tak pe basikal yg dulu boleh simpan bagi adik to be main hehe

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..