8 Mar 2013

::Khadijah Ikan Bakar - Lahad Datu::

AssaLamualaikum
Sebelum berlaku nya peristiwa 01.03.2013 tu sebenar nya kami pergi makan di luar dengan Babah, Pa'e dan seorang kawan baik. Malam sebelum kejadian lah kira nya (dah seminggu entry ni di draf) baru publish. Maklum situasi tak berapa nak mengizin kan untuk cerita makan-makan sedang kan perwira-perwira kita sedang berjuang menggadaikan nyawa. Hari ini, dah rasa sedikit damai boleh lah cerita makan-makan lagi. Sekadar makan-makan biasa bersama keluarga kecil ku:)
1. Sup Tulang 2. Ayam masak halia 3. Sayap ayam panggang 4. Manggo Juice + Sky juice
Kami makan di Khadijah Ikan Bakar yang terletak di tepi jalan Taman Aman 3, Lahad Datu. Lokasi nya memang senang nak cari. Tempat makan ini memang terkenal juga di Daerah Lahad Datu walau pun belum lama dibuka. Makanan nya pun sedap-sedap dan majoriti nya masak ala-ala Semenanjung. Harga  pula memang berbaloi. So, takde lah nak menyesal bila bayar bil makan. Haha. Hari tu bila Bos dari Semenanjung datang kami bawa makan di sini juga. Puas hati kata nya sebab harga makanan murah dan berbaloi. Alhamdulillah, kenyang! :)
WasSaLam^_^

24 comments:

  1. salam atie...wah sedapnyer nampak..ummu baru abes dinner ngan sardin jerr..hhuhu

    ReplyDelete
  2. ermmmm menarik nyer.... dulu p LD, kami tahan perut sampai kunak sbb xde pegawai iringan dari sana, jd bos2 x confident singah mkn, risau kedai nonmuslim hu3

    ReplyDelete
  3. Sup tulang lagiiii ....
    Terasa tngh pepak tulangnya

    ReplyDelete
  4. bile bace tajuk entry atie yg terpampang perkataan 'IKAN BAKAR' tu tetibe rase kecewa pulak...huhu
    Sebenarnye, PC plan nak makan ikan bakar hari tapi lain pulak yang jadinye...

    (tetiba luah perasaan kat sini pulak...hihi...jgn mareh yer;p)

    ReplyDelete
  5. dapnyeee sup tulang...terliur dah ni..

    ReplyDelete
  6. kalau sedap mesti puas hati & nak datang lagi. ;)

    ReplyDelete
  7. Sedapnya. Pepetang tgk makanan ni rasa lapar plak.

    ReplyDelete
  8. sedapnyaa sup tulang..lma nda makan..wuwuwuwwu...slllrrrrppp..simbut2...

    ReplyDelete
  9. Sup tulang tu peberet Nabil tu Atie... seronokan Bila keluar makan bersama keluarga kan Atie... ;-)

    ReplyDelete
  10. telan air liur tgk gambar2 tu.. dah la belum lunch lagi ni... sabo sabo :)

    ReplyDelete
  11. dulu bekas suami ayu penh kije kt sabah... dia ckp kat kawasan dia susah nk cari mkn yg sedap2 n tmpt yg halal n murah... betul ke sis.. dia kat KK kot..

    ReplyDelete
  12. sayap ayam panggang tu menyerlah menggoda tekak sy dr yg lain..hehe

    ReplyDelete
  13. sedapnya sayap ayam panggang.nmpk yg tu je tak pandang makanan lain dah.hehe

    ReplyDelete
  14. aduii sedap la tengok Atie..telan liur jak la tengok syap tu...huwaaa

    ReplyDelete
  15. hohoh memang berbaloi, tengok am gambar pun nampak sedap dah.

    ReplyDelete
  16. Semuanye menyelerakan...terutamanya sayap ayam pnaggang tu...

    ReplyDelete
  17. berselera betul tgk sume lauk kat atas tu..
    singgah makan tiap2 hari kat situ pun takpa..huhu

    ReplyDelete
  18. nampak sedap & menyelerakan semuanya

    ReplyDelete
  19. Sedap plak tgok sky dgn manggo jus tuh...lagi tengah musim panas camni...

    ReplyDelete
  20. Kat sana tomyam femes tak Atie?...wah hari ni baru keluar sayap ayam eh...
    Kalau cam tu berapa Rm agaknya sekali makan...

    ReplyDelete
  21. Sup tulang tu mmg mantap bah...kuahnya nmpk pekat...mesti sedap...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..