2 Mar 2013

:: Oh! Lahad Datu- HATI masih tak Tenang::

AssaLamualaikum.
Masih kelu untuk berkata-kata. Banyak idea tetapi tak dapat nak luah kan.
Masih rasa fobia dan sedikit trauma dengan kejadian 01.03.2013. 
Kami yang bekerja di Hospital Lahad Datu tempat di mana kedua-dua jenazah yang terkorban mula-mula dihantar rasa amat sedih dan sebak! Ambulan yang menghantar kedua jenazah lalu di depan mata. Ini kan pula ahli keluarga mereka. Moga tabah menghadapi dugaan ini. 
Al-Fatihah buat mereka. 
Semoga pengorbanan mereka mendapat ganjaran setimpal dari Allah S.W.T. 
Syahid buat kedua-dua Allayarham. 
Terima kasih pada kawan-kawan yang sentiasa mendoakan keselamatan kami warga Lahad Datu.
DOA anda semua amat-amat aku hargai. Ya Allah! semoga keamanan di bumi Malaysia ini tidak akan tergugat sampai bila-bila. Amin..amin...amin!..

*Nanti perasaan dah tenang baru aku balas kunjungan kawan-kawan ya! *
WasSaLam^_^

18 comments:

  1. Al-Fatihah untuk pejuang2 kita yang terkorban..sedih tengok berita ni dalam tv..harap tiada lg akan berlaku kejadian seperti ini..
    Atie tenangkankan lah dulu perasaan tu..dpt bayangkan cemas dan bimbimg warga Lahad Datu semasa kejadian..





















    ReplyDelete
  2. Salam Akak..
    semoga akak sihat & tenang ye..
    bykkan bersabar & berdoa.
    kami di sini juga mendoakan yang terbaik buat Lahad Datu.. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  3. al-fatihah...

    Banyakkan bersabar dan berdoa ye atie!:)
    Allah sentiasa bersama hamba2Nya...

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah syukur segalanya dah selesai..

    kak zu sentiasa mendoakan adik kak zu nih..

    ReplyDelete
  5. Ameen. sentiasa mendoakan.

    ReplyDelete
  6. Al-fatihah kepada kedua-dua wira kita..pengorbanan mereka xdapat dibalas..hanya doa yg mampu kita berikan...semoga semuanya dapat diselesaikan dengan cepat dan selamat... untuk atie..sabar...hati-hati dan doa yer..semoga semuanya selamat..aminn

    ReplyDelete
  7. So worry for u and warga LD, memang sedih. Take extra care dear.

    ReplyDelete
  8. amin.. semoga pergolakan tu cepat2 selesai.... saya yg duk jauh ni pun rasa tak aman bila dengar cerita mcm tu, apatah lagi Atie yg berada di Lahad Datu... be strong dear!

    ReplyDelete
  9. Tumpang simpati ngan keluarga2 arwah dan juga turut bimbang bersama2 ngan warga lahad datu..take yer atie..anything just update...

    ReplyDelete
  10. kami disini doakan kesejahteraan & keselamatan warga lahad datu & semporna

    ReplyDelete
  11. semoga semuanya baik2 saja..

    ReplyDelete
  12. Salam atie, lama tak menjengah, moga semua yang di sana senantiasa didalam lindungan Allah S.A.W. juga amat berharap tiada lagi yang terkorban. Moga atie dan semua rakyat kita di Sabah tabah.

    ReplyDelete
  13. salam sis... semoga semuanya baik2 saja ya... ayu di sini pun turut terkesan bila ade kenalan di sana... siapa lagi kalau bukn akak.. risau.. walaupun tak pernah bersua muka.. tapi sedikit sebanyak akak selalu hadir bg kata semangat kat ayu... ape2 pun ayu doakan semuaya selamat ya.. yg penting jaga diri... jgn keluar rumah... berdoa byk2.. agar cepat berakhir semua ni...

    ReplyDelete
  14. Apa khabar atie, td tgk berita katanya dah 6 org pahlawan kita terkorban,terus teringat kat atie dan kwn2 yg lain di sabah. Cikgu doakan kita semua dilindungi dari semua kejahatan dan bala. Hati2 ye

    ReplyDelete
  15. Sedih dengan berita kematian wira kita. Semoga ditempatkan dikalangan org2 yg beriman. Semoga keadaan di Sabah cepat pulih dan aman kembali.

    ReplyDelete
  16. Semuanye dah 8 orang yg terkorban termasuk 2 d LD...sedihnye..AL-Fatihah...moga masalah ni cepat2lah selesai....

    ReplyDelete
  17. Tak pe Atie... tenangkanlah jiwa yg resah tu dulu...

    ReplyDelete
  18. Al Fatihah buat arwah . moga mereka ditempatkan di kalangan org yg beriman . akak take care ye

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..