Friday, 29 March 2013

:Tidur Berbantalkan Lengan Suami:



AssaLamualaikum
Korang suka tak tidur berbantal kan lengan suami? hehe. Erm! aku ada juga lah sesekali, tak selalu pun. Lepas ni nampak nya kena rajin-rajinkan diri tidur dibawah lengan Kulingku. Haha! 

*Dari bancian ke atas 10 ribu pasangan yang berkahwin (mengikut satu kajian) hanya kira-kira 45% sahaja isteri yang tidur berbantalkan lengan suami selepas 3 tahun berkahwin. 
*Dan hanya tinggal 21.7% sahaja isteri yang masih tidur berbantalkan lengan suami selepas 10 tahun usia perkahwinan.
*Tahukah kaum isteri, bahawa hormon bau phero yang di rembes dari ketiak lelaki/suami boleh mengaktifkan hormon wanita/isteri hingga mereka merasa damai dan tenang. 
*Sebenarnya hampir 65% bau badan lelaki/suami datang dari celahan ketiak dimana kelenjar phero paling aktif.
*Jadi para isteri semua, ketepikanlah bantal-bantal anda, tidurlah di atas lengan suami hingga ke pagi, hampirkan hidung di celahan ketiaknya.
*Tidak di nafikan anda akan peroleh pengalaman yang cukup rilex dan tenang.
*Ianya tanda bahawa bau phero suami anda sedang bertindak balas dengan kelenjar hormon anda. 
(pengalaman ini hanya perempuan sahaja yang tahu betapa asyik dan rilexnya) FAKTA:)
*Dan dari kajian itu juga menyatakan isteri yang tidur di atas lengan suami akan tidur lebih lena dan mencapai tahap 7 hingga 8 dalam tahap lena tidur.
*Peringatan untuk lelaki/suami, janganlah cukur ketiak anda togel, biarkan sedikit atau trim sikit sahaja bulu-bulu itu yang merupakan ejen penyebar bau phero yang di senangi wanita.

*Pada isteri-isteri semua, adakah anda semua praktikan ke tidur atas lengan suami?
*Suami-suami semua, adakah anda cukur licin ketiak atau biarkan berbulu?
(adakah blogger2 lelaki yang nak jawab ni..haha).                            
                                                                                Kredit : SINI   
Boleh di praktikkan ya bagi sesiapa yang mahu. Dapat juga menambah kemesraan suami isteri kan? Lebih manja gamak nya sekaligus bermanfaat untuk kesihatan para isteri.
** Sabah Public Holiday (Good Friday) hari ini. So, kami cuti-cuti di rumah sahaja:)
WasSaLam^_^

21 comments:

  1. nak praktik jugak lah nanti. hikhik..

    ReplyDelete
  2. Salam atie...hehehe...sejak dah branak pinak nie susah nak tido bwh ketiak suami hehe..sebabnya yg anak dok tido dilengan pun 1 ..tk suka bapaknya dok dkt2 bila dia tidur...nie plak nak dpt sorang lagi lak..bilalah dpt tido dilengan nie.hehehe

    ReplyDelete
  3. Ada juga praktikkan..tapi tak lah hari² sebab Qis pun kadang² nak juga nyelit di tengah²..hehe...:D

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah...mmg betul fakta tu... Mmg amlkan sejak dr khwin.. Kesan pd suami de juga tau... Lengan suami jadi tough...(betul ke ejaan..hehe)...xyah nk g gym... Hehe

    ReplyDelete
  5. hahaha.. cam lawak la kak info ni.. ketiak lelaki berkuasa! heheh...
    nice info :D

    ReplyDelete
  6. hahahaha..parahlaaaa...kang pantang nampak suami je"nak ketiak pulak" alasan nak tidor awal dan lena....jiwaku parahhh....

    ReplyDelete
  7. xnak lah. geli kot.. (PADAHAL BELUM KAWIN.HEHE)

    ReplyDelete
  8. aduhai... tapi ngan cuaca panas gini rasa tak larat nak berdekatpun.. kah.. kah...

    ReplyDelete
  9. Wahh bagusnya..aida pon jarang nak tido cam tu..takut suami tak larat nak tampung beban berat kepala ni je..hihihi..tapi banyak kebaikan kan..

    ReplyDelete
  10. wah....nice info....lepas nie kena selalu tidur kat lengan hubbylah ye he heee.......

    ReplyDelete
  11. assalam..siyes akk smpai sekarang tido suka berbantalkan lengan hbby..hbby pun dah bese..ada pun ank yg kecik tu je (7thn)selalu menyelit..huhu
    bukan apa asalnya akk ni mmg lemah semangat ckit..dr mula kawen terbawak2 sampai skrg..

    ReplyDelete
  12. Hehe....ok gak tu Atie...
    Bukan tak mo, okjer...cuma kesian kat dia, kang lenguh tangan tu kalau menampung kepala kita sampai ke lagu hehe...
    Lagi satu okje kurang selesalah Atie baring atas lengan...hehe

    ReplyDelete
  13. hehe...bila ada anak-anak kecil, suami pun tidur tempat lain hehehehe...lambat lagi la nak berbantal lengan suami

    ReplyDelete
  14. nice share kak..
    tapi sian pulak kat cik abang..mesti lenguh kalau sampai pagi..hihi

    ReplyDelete
  15. eh kita memang suka pun.. hahaha... budget memanjakan diri...

    ReplyDelete
  16. Terpaksalah letak anak ketepi ni. hehehe

    ReplyDelete
  17. Usahkan kesan yang baik, kalau kesan nyer buruk sekali pun tetap saya tdo bawah ketiak beliau hahaha.

    ReplyDelete
  18. betul2! setuju dgn fakta tu...tido bawah ketiak suami memang boleh menenangkan...kalau tak percaya sila cuba....hehehe:)
    alang2 tu boleh la bermanje kan;p

    ReplyDelete
  19. haha betul ke ni?tak suka la bulu2 nie semua..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..