Monday, 16 December 2013

:: Bila Dia Keletihan...

AssaLamualaikum
Asyik cerita ceria tentang Pa'e kan. Kali ini cerita Pa'e bila penat dan letih pula. Biasalah bila dah penat main atau berjalan tu agak cerewet juga budak tumpis ni. Masa ni memang akan keluar lah ayat-ayat power dia " abg Pa'e penat lah Ibu". Abg Pa'e ngantuk lah. Semua ada! haha! bila tengah berjalan-jalan mula lah minta dukung bagai. Adoi! dah lah ibu pun kecik nak dukung selalu memang tak larat. Haha! mau patah pinggang Ibu. Tengoklah wajah-wajah keletihan dibawah :
Muka keletihan sebenarnya. Cuma masih sempat semyum:)
Meragam dah. Ntah apa yang kena masa ni:)
Ini Memang letih. Sampai kat kerusi kereta & bas pun boleh tertidur.
Bila balik rumah nenek, memang sakan dia bermain tu yang letih sangat:)

Mencabar juga layan budak tumpis ni bila dah start meragam. 
Sabar memang kena tahap gaban. Haha!
Bila ngantuk melampau tu, selalu minta buat susu. 
Kita pun terkejar-kejar lah buat, tup-tup susu siap Pa'e nya dah tidur. 
Selalu juga terjadi, susu tak habis lagi dia dah terlena. 
Kenalah lepaskan botol tu dari mulut. Hehe!
WasSaLam^_^

32 comments:

  1. Meragam nak tidur biasalah Atie... mintak susu tu saja nak lepaskan gian nak tidur. Susu tak habis dah terlena. Penat benarlah tu. Masa main mana ingat tidur:)

    ReplyDelete
  2. senang tidur ok lah

    samalah anak2 sy pun kalau letih sangat..berdiri pun boleh tidur

    ReplyDelete
  3. Nampak letih sangat Pa'e tu..lena jer dia tido..^^

    ReplyDelete
  4. letih sangat tu, sampai tertido tak sempat minum susu..kekekeke..

    ReplyDelete
  5. letih seronok main la tu..
    lena betul tido...

    ReplyDelete
  6. masih minum susu dr botol ke..sbb (kn alih dr mulut)..ehe...
    eh minta dukung ??... oh no !! jenuh laa nk dukung... akak pun dh lama tak dukung mia.. hhahah.. berat dh dekat nak sama ngan mama dia dah...hihi..

    ReplyDelete
  7. alahai kesian budak tumpis ni..dh puas main..penat sgt la tu smpai tertdo...byk gmb pa'e ni..bila besar nnti boleh la tunjuk kat dia kisah dia kecik2..haha

    ReplyDelete
  8. dah letih main sgt maka senang la nk tido.mcm anak2 akak juga...tido dlm kepenatan.

    ReplyDelete
  9. penat la ibu nak dukung pa'e.. hehehe.. letih pun masih boleh senyum kan.. mata pa'e besar.. comel.. :)

    ReplyDelete
  10. Heheh..baiknya ibu masih dukung pa'e..sy aidan umur 3 tahun dah tak larat nak dokong dh..biar jln sendiri jer...
    mmg btul kalau meragam tuh tensi btul..apapun abg pa'e ttp maintain encem wpun penat..hihihi

    ReplyDelete
  11. Itu tandanya pa'e sihat membesar..layan je la karenah anak-anak..dah besar esok, itulah yang akan jadi kenangan dan kerinduan kita..

    ReplyDelete
  12. Sian dia... Penat sangatla tu. Bila anak tgh membesar pasti mcm2 ragam. As a mom perlu sabar tahap tinggi. Hehe...

    ReplyDelete
  13. alahai..kalau penat tapi tak meragam takpe..jangan meragam teruk2..huhu

    ReplyDelete
  14. Salam kenal, Atie... Biasalah budak2 bila dah letih, macam2 ragam n pe'el dia... memang kadang2 menguji kesabaran kita... ^__^

    ReplyDelete
  15. salam kunjung semula...

    bdk2 bile dh pnt main mule lah keletihan... pastu senyap je rupenyer dh tido

    ReplyDelete
  16. kalau dah letih tu.. mana2 pun boleh lena.. hehe

    ReplyDelete
  17. budak-budak kalau ngantuk takut meragam jer

    ReplyDelete
  18. Lg beso, lg banyak akal bdk kecik ni.. heheheh

    ReplyDelete
  19. mmg suka lihat wajah anak2 waktu mereka tidur !

    ReplyDelete
  20. da beso dah pa'e.. hensem boy.. samelah si raisha tue.. pastu bila penat tido malm dok mengigau saja...

    ReplyDelete
  21. Budak letih memang cepat meragam atie... macam anak2 akak juga abg pae ni... :)

    ReplyDelete
  22. alamak atie...apa makna tumpis tu..
    hee...anak bujang camtu le ragamnya

    ReplyDelete
  23. rasanye masa kecik2 dulu macam tu jugak.
    dah penat main tak sempat nak mkn terus tido..hehe

    ReplyDelete
  24. Alahai...pa'e...pa'e...
    biase lah anak tunggal..nanti sudah ada adik si pa'e susah sudah mau bemanja..manja2 pun tapi ada saingan bilang urang..hihihi

    ReplyDelete
  25. memang meragam je kalau nak tidur kan..anak2 saya pun mcm tu jugak. heran jugak nak tidur pun kena meragam dulu, tutup mata tidur jela kan...huhuhuh

    ReplyDelete
  26. hai atie..malam bru singgah sini...:)
    alahi tomel2lah pic pa'e meragam hehe :-D

    ReplyDelete
  27. Kesiannya Atie...lena sungguh! sure penat main tu.... sampai susu pun tak sempat habis!

    ReplyDelete
  28. huhuhu..bila dia dah tidur, rasa tenang dan damai je hati kita kan..

    ReplyDelete
  29. anak akak kalau di amain sampai keletihan, nanti mesti meracau time tido. pae cam tu tak?

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..