Thursday, 26 December 2013

:: Ungu - Bila Tiba...

AssaLamualaikum
Entry santai di pagi Khamis.
Jatuh cinta bila dengar lagu ini.
Dari Kumpulan Ungu.
Berunsur ketuhanan. "Bila Tiba"- Mati itu akan menghampiri.
Tak siapa pun dapat mengelaknya. 
Lirik Ungu - Bila Tiba
Saat tiba nafas di ujung hela
Mata tinggi tak sanggup bicara
Mulut terkunci tanpa suara
Bila tiba saat berganti dunia
Alam yang sangat jauh berbeda
Siapkah kita menjawab semua
Pertanyaan
Bila nafas akhir berhenti sudah
Jatung hatipun tak berdaya
Hanya menangis tanpa suara
Ooo
Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri
Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati
Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri
Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati

Bolehlah dengar sambil hayati lirik-liriknya. 
Memang terkesan juga dijiwa.
WasSaLam^_^

17 comments:

  1. Sekali sekala melayan lagu sambil buat kerja. Seronok jugak :)

    ReplyDelete
  2. Mati itu pasti..memang terkesan dengan lirik lagu ni..

    ReplyDelete
  3. takut pulak dengar lagu ni.. hihi..

    happy working kak! :)

    ReplyDelete
  4. Sesungguhnya apa pun yg bernyawa pasti akan mati. Begitulah kita. Apa yg perlu kita yg percaya pada rukun iman sediakan bekalan sebelum izrael mencabut nyawa - Allah.... takutnya Atie.

    ReplyDelete
  5. Selamat layan lagu yg baik dipagi hari atie...skrang nie tak tahu dah psl lg2 melayu nie..:)

    ReplyDelete
  6. Sangat teresan kat jiwa cik ne hahhh kak atie.... :(

    ReplyDelete
  7. Mati itu pasti.. Hidup itu InsyaAllah..

    ReplyDelete
  8. salam kak Atie, sy mmg minat jgk dgn kump. ungu ni..kumpulan ne sama mcm wali..lagu depa semua banyak unsur2 ketuhanan..lirik dia penuh dgn makna2 yg baik :)

    ReplyDelete
  9. menghayati lagu sat.. mati itu pasti.. huhu

    ReplyDelete
  10. terasa ingat bertobat on time..bila membaca setiap lirik dlm lagu ni..:(

    ReplyDelete
  11. Akak suka jugak lagu ni Atie.... begitu jugak dengan lagu Opick berkaitan dengan ketuhanan kan :)

    ReplyDelete
  12. kurang2 nya lagu ni mengingatkan kita ye dak atie?...dah memang mati itu pasti..

    ReplyDelete
  13. Sedap lagu ni..blog dah berwajah baru!!lebih ceria..cantik!!hehee

    ReplyDelete
  14. Betul jata Wantie...insaf sekejap hehe

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..