Wednesday, 25 December 2013

::Wordless Wednesday #43...

AssaLamualaikum
Less Word! Hati tersentuh lagi dengan gambar ini:(
sumber : FB

Musim anak-anak nak ke sekolah sekarang ni. Mungkin ada di antara anak-anak di luar sana yang tidak dapat menikmati alam persekolahan seperti anak-anak kita. Fikirkan makna tersiratnya. Erti SYUKUR! 
WasSaLam^_^

24 comments:

  1. 1 gambar penuh makna.. Mengajar kita apa itu erti syukur...

    ReplyDelete
  2. terlalu mendalam maksud gambar ne n terlalu banyak pengajaran yang kita boleh amik....

    ReplyDelete
  3. kesian kan.. teringat kisah ayah dulu. nak sekolah xdpt. dok tepi tingkap sekolah belajar kira2.. T____T

    ReplyDelete
  4. Harus bersyukur dengan apa yang kita perolehi sekarang.....

    ReplyDelete
  5. tersentuh...sentiasalah bersyukur dengan apa yg ada...

    ReplyDelete
  6. budak budak yang malas ke sekolah tu mmg patut di tunjukkan gambar ni selalu

    ReplyDelete
  7. Mengajar erti bersyukur... Sian budak tu kan :(

    ReplyDelete
  8. Masih ade lagi kan anak2 yg tidak mampu kesekolah wpun kita ingat negara semakin membangun kebanyakkan rakyat mampu hantar anak sekolah...
    pun begitu ttp syukur dgn apa yg termampu.

    ReplyDelete
  9. kesian pula… tapi realitinya, mmg masih ada yg keciciran lantaran tak mampu menghantar anak ke sekolah :(

    ReplyDelete
  10. Memang menyedihkan....situasi reality..kebanyakkan ibu bapa sanggup bersusah payah untuk pastikan anak2 mereka bersekolah...biarkan ada sekadar cuma...yang geramnya anak2 pulak yg buat onar d sekolah...haih!

    ReplyDelete
  11. memang masih ada situasi begini di negara kita...anak2 mempunyai cita2 yang tidak kesampaian kerana kedaifan keluarga..kesian kan atie...

    ReplyDelete
  12. berilah yg terbaik utk anak - anak kita .

    ReplyDelete
  13. sebak pulak tengok pict tu.. selalu jumpa budak2 yg xmampu pegi sekolah agaknya kat tesco.. diorang tolong2 angkat barang, tolong tolak troli.. kdg2 kena marah dgn org tesco.. kecik2 lagi kak.. sobs..

    ReplyDelete
  14. disebalik sekeping gamabr juga dapat merungkai setiap kesedihan yang dialami sesorang..
    bersyukurlah kita kerana diberi peluang untuk menuntut ilmu..

    ReplyDelete
  15. satu gambar yg penuh tersurat maknanya..betul tu kak, jd bersyukurlah kita masih mampu utk belajar sbb ada yg nak belajar tp tak mampu disbbkan kmiskinan mereka ....

    ReplyDelete
  16. KADANGKALA TERINGAT BAGAIMANA SUSAHNYA IBU DAN AYAH MEMBESARKAN KITA DAHULU DENGAN PENUH KEKURANGAN.. KINI KITA RASAKAN HIDUPKITA SUSAH KERANA KOS ITU DAN INI MENINGKAT.. KADANG TERFIKIR JUGAK, INILAH DINAMAKAN KEHIDUPAN, KITA MERASAI BAGAIMANA IBU BAPA KITA BESARKAN KITA DULU DAN KINI KITA RASAKAN PULA KESUSAHAN UNTUK MEMBESARKAN ANAK-ANAK KITA PULA..

    ReplyDelete
  17. gambar yg penuh makna..sedih....selagi terdaya kita akan berikan yg terbaik untuk anak2 kita..yg paling penting pelajaran dan agama..

    ReplyDelete
  18. Alahai..sedihnyaa..rasa sebak sangat bila tgk gamabr ni..Alhamdulillah buat anak2 kita..

    ReplyDelete
  19. touching..tak sgka ye zaman sekarang masih ramai yg tak mampu bersekolah..sy belum pernah jumpa

    ReplyDelete
  20. Bila anak anak keciciran ke sekolah...mcm mana la masa depan dorang ek. Sekarang nak guna gajet pun super advance

    ReplyDelete
  21. Betul tu Atie....syukurlah dgn anak kita yg dpt bersekolah...kan...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..