Thursday, 12 December 2013

:: Bila Pa'e Berpantun...

AssaLamualaikum
Budak tumpis rajin berpantun sekarang. Haha! 
Tiap hari ada je pantun yang kami dengar darinya. Pengaruh betul lah Upin Ipin ni. 
 Pantun 1 :
Dua tiga si kucing belang ,
Jangan tipu Jarjit Sing.

Pantun 2 :
Dua tiga ayam goreng,
kami nak tangkap Jarjit Sing.

Kalau ikut pantunnya memang berkisar tentang pantun Jarjit Sing dalam Upin Ipin tu. Haha! bangun pagi je dah berpantun. Aku dan babah memang tergelak kalau dengar.
Nah! Gambar budak yang suka berpantun. Haha! ada-ada je kan budak-budak ni.
WasSaLam^_^

25 comments:

  1. haha klakar tau sama ngan anak saya suka no ngan upin ipin ni...sijarjit tu memang suka no berpantun...

    ReplyDelete
  2. hahaha..ni mesti dia geng jarjit ni..

    ReplyDelete
  3. hihi.. yg penting...mesti Jarjit Singh kan

    ReplyDelete
  4. berpantun lh lg...cer rakam aksi dia berpantun nk dgr gok

    ReplyDelete
  5. hahaha..patutla suka berpantun..tgk upin ipin rupanya..haha..

    ReplyDelete
  6. memang pengsruh upin ipin kuat kan atie..
    berhantu jer..budak sumer pon suka..
    anak zee kalo tengah tido pon boleh bangun biler upin ipin start..

    ReplyDelete
  7. hihik...baik punya pantun 2 kerat dia..:)

    ReplyDelete
  8. Hihi... pantun Jarjit Sigh tu memang kelakar Atie
    Tapi kakak memang suka juga upin-ipin tau..

    ReplyDelete
  9. hahaha...pae...pae...bijakla

    ReplyDelete
  10. ekekekeeeee terbaekkk la pa'e...

    ReplyDelete
  11. ahahaaa...ne mesti copy pantun si jarjit ne..

    ReplyDelete
  12. dh terpengaruh dgn jarjit dh... hbis la semua nk dipntun nnt.. hehe

    ReplyDelete
  13. salam atie..
    hehe..nak pantun jugaklah untuk adik pa'e..

    buah cempedak buah sukun
    pandailah adik pa'e berpantun

    haha..:D

    ReplyDelete
  14. singgah jgk kejap cuti2 ni ! ssh nk berkomen dgn tab ni

    ReplyDelete
  15. ada bakat jadi pemantun ni atiey...haha

    ReplyDelete
  16. haha.. mmg berpengaruh upin ipin ni. ada jupa sorg anak india. dia punya bahasa malaysia very well. n dia cakap dia suka sangat tengok upin ipin.

    cemey je pae berpantun.. balas ibu.. jgn tak balas. haha

    ReplyDelete
  17. Salam...singgah sini...kalau tak keberatan sudilah join GA saya yer....http://mawarberduri4147.blogspot.com/2013/12/special-giveaway-by-afiqah.html..Tq...

    ReplyDelete
  18. hahaha...mmg pengaruh upin dan ipin ni

    ReplyDelete
  19. assalam, haha, memang mana2 pun pengaruh upin ipin ni kuat...

    ReplyDelete
  20. hhahahahahaha...kelakar la atie pantun tu...asyik jarjit sing jer...

    ReplyDelete
  21. rima akhir nda sama. blajar lagi pa'e! bleh jadi wakil skolah nanti... Hahaha

    ReplyDelete
  22. haha ni mesti penangan Upin dan Ipin ni hehe...Besar sungguh pengaruh kartun dan TV nikan Atie

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..