Monday, 20 January 2014

Apakah ini??

AssaLamualaikum
Siapa tahu akan nama benda (haiwan atau tumbuhan kot) ini? 
ternampak di Taman Bukit Tawau hari tu. 
Terus snap guna kamera HP yang buruk. Haha! 
siapa yang tahu tu bolehlah kongsikan di sini. 
Memang teringin nak tau apa nama nya. Hihi!
WasSaLam^_^

27 comments:

  1. ape tu?..haiwan?..tumbuhan?..bunga?

    ReplyDelete
  2. Acik baru pertama kali tengok..tu pun tengok gambar di blog atie ni

    ReplyDelete
  3. bunga rasanya atie..tapi lupa dari pokok apa dia datang..nnt cik nor balik cari pokok dia..hehe

    ReplyDelete
  4. sejenis bunga berserta biji benih......kalau kat kampung orang panggil bunga kipas sebab bila jatuh dia berpusing2 gitu......

    ReplyDelete
  5. Tak pernah tgk lagi. Ni fes time tgk. Subhanallah. Mcm mcm ciptaan allah

    ReplyDelete
  6. Tak pasti pulak. Tapi macam bunga dandelion. xD

    ReplyDelete
  7. festime jugk tengok nie..binatang ker tuh atie....panjang jer jambulnya..

    ReplyDelete
  8. biasa tengok yang kecil je.. ni nampak macam besau..

    ReplyDelete
  9. saya rasa tu macam spesis debunga kot

    ReplyDelete
  10. macam tau tapi lupa arrr atie ape ke namanya ni..

    ReplyDelete
  11. rasa mcm serangga, bukan tumbuhan...

    ReplyDelete
  12. Akak tengok yg kecik jer Atie... tapi tak tahu pulak nama nya tu ;)

    ReplyDelete
  13. Yg mcm serangga tu kan, masa kecik2 pnh jumpa... tak igt pnggl apa, tp ada kaitan dgn hantu..hehe.. serius dh lupa nma dia..huu

    ReplyDelete
  14. tatau plak namanya...tapi unik la atie

    ReplyDelete
  15. kak atie...cik pun pernah jumpa ne masa d kampung dulu...tapi nda pernah pun terfikir mau tau nama nya..yg cik tau ne mcm tumbuhan bah bukan binatang...kalau nda silap lahhhh...hiihih

    ReplyDelete
  16. apa benda ni? besar ker kecik bendanya? kalau jenis yg kecik tu kami pernah la nampak, tetek hantu kami panggil hehehee.

    ReplyDelete
  17. Aku pernah nampak ni atiey tapi nda tahu plak ianya sejenis binatang ke atau tumbuhan....hehe

    ReplyDelete
  18. kat tempat is panggei 'janggut nabi' kalau xsalah (^___^)

    is mai ziarah sini meluaskan ukhwah sesama blogger (^___^)

    is dah folow jugak di 606 (^___^) alhamdulillah

    Salam perkenalan (^___^)

    ReplyDelete
  19. nak kata spesis dandelion, mcm panjang jer bulunya tu…

    ReplyDelete
  20. Boleh bergerak katu kak.. atau diam jak dekat situ....?

    ReplyDelete
  21. mcm jenis bunga rasanyer tuh... teringat time kt kg dulu masa kecik2... bunga tuh jenis yg melayang2... bile dh sampai masa or dh kering dia akan terbang ikut angin... cantik

    ReplyDelete
  22. Ouh unik sangat!tapi aida tak tau namanya..sorry Atie tak dapat menolong..huhuhu

    ReplyDelete
  23. Yg putih tu ke Atie.....pernah jumpa tak ada serangga yg cenggitu tp versi kecik...

    ReplyDelete
  24. eh ape tu kak? nak kata dandelion tp besar sangat.. uniknya..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..