Thursday, 16 January 2014

Bersangka Baiklah

AssaLamualaikum
Belajar mendidik diri agar sentiasa bersangka baik dan berfikiran positif. 
Bila sifat itu ada dalam diri, hidup pun mesti lebih tenang. 
Jom sama-sama muhasabah diri. Perbaiki diri, seiring peningkatan usia kita.
WasSaLam^_^

19 comments:

  1. Thanks kak atie! Niesa pun tgh berusaha melatih diri utk sentiasa bersangka baik... ;)

    ReplyDelete
  2. Nice sharing... Sama2kita perbaiki hati..

    ReplyDelete
  3. Perkongsian yg menarik..
    Sama2 lah kita...

    ReplyDelete
  4. Tepat sekali atie
    Hakikat sebenar yg payah org nk terima

    Tp semoga kita terhindar dari begitu ye

    ReplyDelete
  5. Sentiasa bersangka baik.......

    ReplyDelete
  6. Namanya pun manusiakan Atie......so kena belajar untuk bersangka baiklah lepas ni nampaknya hehe...

    ReplyDelete
  7. kena mendisiplinkan diri ni.. mudah sgt nak bersangka buruk kan.. tq ingatkan kak.. ;)

    ReplyDelete
  8. think positive bilang org putih kan kak atie...
    cik ne pun kadang2 juga pandai fikir negetive...huhuhu..lumrah2.

    ReplyDelete
  9. Sama2 muhasabah dri..singgh mlm akk :)

    ReplyDelete
  10. Insya Allah… sama-sama kita muhasabah diri ke arah kebaikan :)

    ReplyDelete
  11. salam pg jumaat atie..
    yup .. sama2 kita bersangka baik sesama manusia ..

    ReplyDelete
  12. Yup aTie..sama2 kita cb stissa bersangka baik sesama kita

    ReplyDelete
  13. yes. kita kena sangka baik, atie. but kena hati-hati. biasa nyer org yg kita sangka baik & percaya ~ org tu la yg makan kita balik, tikam kita balik, menyusahkan kita balik!

    ReplyDelete
  14. bersangka baik utk perkara yg baik supaya dpt sesuatu yg baik,Insyaallah

    ReplyDelete
  15. sentiasa bersangka baik, hati akan rasa tenang..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..