Friday, 3 January 2014

Renunga Jumaat 37...

AssaLamualaikum
Salam Jumaat semua. Jumaat pertama di tahun 2014:)
Belajar untuk redha dengan semua ketetapan Allah! InsyaAllah hati akan tenang. Aku belajar dari pengalaman sendiri. Dulu selalu juga mempersoalkan, sekarang tidak lagi. Dulu jiwa selalu meronta, kurang tenang. Sekarang Alhamdulillah! Sekadar perkongsian:)
WasSALam^_^

21 comments:

  1. atie, salam jumaat..tq sharing2 ya...

    ReplyDelete
  2. salam jumaat..... apabila kita redha ketentuanNya.... insyaAllah ketenangan akan muncul....

    ReplyDelete
  3. Salam Jumaat Atie....bukan mudah mendidik hati utk redho....

    ReplyDelete
  4. salam pagi jumaat yg mulia....entri ringkas tetapi padat isinya...hehehe..

    ReplyDelete
  5. Salam jumaat dear,

    Tula sekarang nih sha pun tgh belajar untuk redha.. Bula di pk kan balik besar mana dugaan kita besar lagi kuasa Allah kan..

    ReplyDelete
  6. betul tu kak.. pernah mengalaminya.. awal2 mmg susah nk terima tp bila kita redha, rasa tenang je & dah tak heran pun dgn benda tu..

    salam Jumaat kak.. :)

    ReplyDelete
  7. betol tuu.... mg hati kita makin tenang

    ReplyDelete
  8. selamat tahun baru Atie.......

    setuju tu.....sentiasa redho atas ketentuanya....insyaallah ada ketenangannya.......

    ReplyDelete
  9. Maaf lama x jenguk. Singgah ari ni & nk ucap terima kasih mendoakan kesihatan saya yer!

    ReplyDelete
  10. yela, bila kita redha kita rsa lebih tenang..tak kisah pun..tapi berdoa tak putus hrp Allah tukarkan keadaan jd lebih baik..

    ReplyDelete
  11. salam Jumaat Atie......
    belajar untuk redha..insyaallah rsa lebih tenang..

    ReplyDelete
  12. Salam Atie...

    Hidup ini perlu ada keredhaan.... yg paling penting Mardhotillah... Keredhaan Ilahi..

    ReplyDelete
  13. Betul tu Atie..Redha itu Pasrah..pasrah itu sabar..semoga kita terus redha dengan setiap kejadian yang mungkin berlaku..

    ReplyDelete
  14. salam jumaat atie..
    kenalah redha kan dgn setiap yg berlaku agar dpt peace of mind...kalau tak asyik keluh resahjer kan..

    ReplyDelete
  15. Redha itu ikhlas,pasrah itu mengalah..pinjam ayat ombak rindu jap..hahhahaa
    apa2 pun,pasti ada ganjaran nya jika kita ikhlas kan kak atie...

    ReplyDelete
  16. sedang belajar redha.. sobs.. sobs.. moga hati kembali tenang..

    ReplyDelete
  17. salam petang jumaat atie..
    tak semudah menyebut perkataan redha..untuk meredhakan hati atas apa yg terjadi..then cuba juga untuk mendapat keredhaan dari NYA....:)

    ReplyDelete
  18. betul tu kdg2 menangis tu buka tak redha tp sekadar melepaskan segala bebanan,kdg2 menangis tu dpt meluahkan rasa...

    perkongsian yg baik nih

    ReplyDelete
  19. terima kasih kak berkongsi, kadang kira terkonfius jugak macam mana nak redha, caranya nak redha. mekasih kak :)

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..