Friday, 10 January 2014

Pantai Tinagat - Batu Payung Tawau

AssaLamualaikum
Lamanya tak ke pantai. Bila ada masa, memang tak lepaskan peluang. Balik dari mandi manda tu kami ke sini. Last sekali aku ke Pantai Tinagat bersama kulingku masa dalam mood bulan madu lagi kot. Sudah 5 tahun lebih lah kiranya. Haha! punya lama. Pantai Tinagat ni memang salah satu pantai yang menarik perhatian pengunjung warga Tawau terutamanya di waktu petang. Port memancing pun ia. Memang indah dan nyaman. Memandang laut. Terasa ketenangan.
I love this picture. Candid!
Mak, adik &  Pa'e

Masa sampai air baru nak pasang
Nun dihujung sana baba & geng dok memancing
Pasangan pengantin buat photo shoot:)
Matahari nak melabuhkan tirai
oh laut! i likeeee:)
Air sudah pasang:)
Yang ralatnya sebab tak dapat beli kerang yang dijual di sepanjang pantai. Sebab balik lewat sedikit, gerai-gerai dah tutup. Kerang dan ikan yang dijual memang fresh dan murah. Erm! tiada rezeki. Pa'e memang teruja lah tengok laut & pantai. Semangat nak teman baba memancing satu hal, sukanya dia. Entah bila lagi dapat ke sini, walau dekat dan terletak di kampung halaman sendiri tapi bila nak pergi tu ada jak aral nya. Hehe!
WasSaLam^_^

29 comments:

  1. cantik atie tempat ni..memang elok kalo buat photoshoot..
    teringinnya nak ke sabah jenjalan..ntah bila la gamaknya tu sampai..

    ReplyDelete
  2. Bestnya..mesti tenang kan bila ada kat pantai

    ReplyDelete
  3. wah Atiey bila tengok ni teringat kat kampung..pantai ni dekat jer dengan rumah mak kat kampung..kalau balik kampung memang tak lepaskan peluang pergi pantai ni..memang menenangkan^^

    ReplyDelete
  4. wahhh..up gambaq laut yeee...xpe, tunggu balasan akak rabu dpn...bahahahaha....kengkunun nak g BBQ kat PD selasa dpn...klu plan mjadi laaa...hehehe..

    ReplyDelete
  5. cantik nya...bersih lagi tu..kalau di sandakan ne susah mau jumpa pantai macam gini..ada puntapi banyak sampah...huuuhuhh

    ReplyDelete
  6. Biasanya macam itulah Atie, walau dekat tapi sebab tak merancang tak pergi juga
    Tapi kalau betul-betul berkehendak sebenarnya sekejap aje dah boleh sampai.

    Cantik sangat - suka kakak tengok.

    ReplyDelete
  7. cantik pantai tuh atie ..tenang mata memandangnya..kalau dok seharian pun takper kat situ..
    p/s-punyalah slow guna pc..buang ms jer dok nunggu lama2..tuh yg tak dapek nak nulih lagi tuh..:)

    ReplyDelete
  8. mak cik ..subhanallah canteknye..byk tempat2 menarik kat sinun ye..

    ReplyDelete
  9. INDAH SUNGGUH PANORAMA.. OOOOHH LALALA.. INDAH ALAM.. :)

    ReplyDelete
  10. salam Jumaat kak Atie, cantiknya Pantai Tinagat ne..tp sy belum lg sampai sana..haha sedihnya jd org sabah ne..T___T. terujanya Pa'e temankan baba dia..hehe

    ReplyDelete
  11. walau dalam gambar...dah ternampak keindahannya...inikan pula depan mata Kak Atie sekeluarga. hehe... selamat tahun baru kak :D

    ReplyDelete
  12. as-salam kakak
    saya mmg suka sgt sgt kalau dapat lepak tepi pantai. nyaman je rasa. mata pon sejuk dpt tgk laut yg terbentang luas didepan mata.

    ala, tak da pula kerangnya kan.

    akk, cuba la tnya doktor. sy dapat pon lepas dr o&g bagi. kalau tak mmg saya tak amik pong asid folik tu..

    ReplyDelete
  13. Cantik view. Bestnya dpt lepak kat tepi pantai. Dah lama tak ke pantai.

    ReplyDelete
  14. bersihnya pantai tinagat ni kan atie,mau tak terhujahnya adik pa'e kita..bukan selalu dapat tengok pantai kan !! syik asyik mama n baba bawak pi shopping complex je erm..kali ni pi pantai opkoslah pa'e terhuja kann :)

    ReplyDelete
  15. cantiknyaaaa...subhanallah...tenang je kalau dgr bunyi ombak..suka suka suka pantai

    ReplyDelete
  16. teringinnya aida nak ke sabah. lom pernah lagi ke sabah :-(

    ReplyDelete
  17. Pantai situ sangat cantik!aida suka!seronok kan dapat tengok pantai walau tak mandi sebab sangat menyenangkan dan indah..release segala stress!!

    ReplyDelete
  18. bestnya pantai..kalau niesa mmg nak lama2 duduk pantai sbb rasa tenang sgt2..dh lama x kepantai..

    ReplyDelete
  19. akak tak mandi pantai ke? kat sini dah keluar amaran tak boleh gi pantai sebab ombak kuat.. angin kencang sekarang kan..

    ReplyDelete
  20. wahhhh.... cantiknya pantai... ;)

    ReplyDelete
  21. cantiknya..teringin mau pg...

    ReplyDelete
  22. cantiknya pantai tuh..atie ...teringinnya saly nak ke sabah. T___T heheee

    ReplyDelete
  23. Memang cantik utk photoshootkan Atie....
    Boleh mandi ke idak tu....Yelah kita balik kg pun bukan selalukan ...kadang tu balik dah melayan mak dah tak sempat nak jalan jalan....macam Okjelah jugak jarang pergi G Ledang!

    ReplyDelete
  24. best kan kak dapat makan makanan laut yg fresh. kerang tue memang fav kira la. kerang bakar yumyyyyy. kat kedah nie alhamdulilah senang dapat yg fresh cuma takde masa je nk pi pasar tue. weekend kan balik penang. mana nak ada masanya huuuu

    ReplyDelete
  25. rugi la tak dpt makan kerang fresh..sy selalu gak en suami bawak balik..yg fresh mmg manis isinya..

    tu la kan,yg dekat tu la yg lagi susah nak pegi..:)

    ReplyDelete
  26. Cantiknya aTie..teringin mau kesana..rancang thn lalu tp ndak jg jd pegi huhu

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..