Thursday, 16 January 2014

Kisah Pa'e & Nenek

AssaLamualaikum
Minggu lepas my bonda a.k.a nenek Pa'e datang melawat cucu dia nan sorang ni. Budak tumpis berkepit sajalah dengan nenek dia. Tidur pun kekadang dengan nenek. Main-main semua dengan nenek. Siap ajak nenek main badminton dalam rumah. Haha! kesian nenek, sampai naik semput layan cucu. Dah cucu sorang, tu yang dilayan 1st class.  Mak oh Mak!
Pa'e dolu-dolu. Tangan yang memandikan Pa'e mula-mula adalah nenek. Tangan yang mengasuh Pa'e seawal usia 2 bulan. Memang kasih nenek tak terhingga pada cucu sorang ni. Marah Mak, kalau kami marah cucu dia. Sampaikan MakCu Pa'e jeles! kata mak lagi sayang cucu dari anak sendiri. Haha! Alahai Mak! selalu ingatkan Pa'e jangan lupa jasa nenek bila besar nanti. Budak tumpis mengiyakan. Harap-harap dia memang faham apa yang aku maksudkan.
Sayang Mak sangat! Moga dipanjangkan umur & sihat selalu.
WassaLam^_^

32 comments:

  1. best nyer die dapat jumpa neneknye ye...

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya nenek/atok memang sayang cucu lebih dari anaklah Atie.
    Kakak nampak bapak kakak pun macam mak Atie ni..
    Layan cucu tak penat-penat.

    ReplyDelete
  3. mak atie cam muda jee lagi..bape umo?..mak akak dah 54 thn nie...tp klu kami anak beranak bjalan, mesti org ckp adik badik...muka sama jeee semua...hahahaha.

    ReplyDelete
  4. alahai manjanya Pa'e dengan nenek yer....
    betullah atie, mak atie mcm muda lagi...
    kekekee..

    ReplyDelete
  5. cucu kesayangan la ni ek..hihi..

    ReplyDelete
  6. untungnya pa'e..
    kalo tengok gambar anak masa kecik2 mesti gelak sendiri kan..cam tak percaya pon ada..banyak sangat perubahan dorang..sayang plak dulu takde blog..huhuuhuu

    ReplyDelete
  7. Manjanya Pa'e ngan nenek ye... cucu kesayangan nenek... tulaa, bila mak dah bercucu, mak lebih sayang cucu dari anak sendiri... sama macam mak nrl jgk... :)

    ReplyDelete
  8. alahai manjanya pa'e....so sweet dgn neneknya..:)

    ReplyDelete
  9. Alahai cucu kesayangan ni...hahaha...semoga mak kak atie dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yg berpanjangan..amin...

    ReplyDelete
  10. Sama mcm mak fiza. Kalau kita marah Alia. Mesti dia tegur kita balik. Sayang sangat kat cucu :)

    ReplyDelete
  11. Ooo pa'e cucu tunggal yer..patutlah nenek sayang sangat..boleh pa'e tuh bermanja sepenuh nya tanpa kongsi2 kan..heheh..abg aidan nie nenek dia asyik kena buli dengan dia jer..tak habis2 nyakat orang tua tuh..huhu

    ReplyDelete
  12. Best lah pa'e dapat jumpa nenek.

    ReplyDelete
  13. wahh bestnya adik pa,e jadi cucu tunggal..opkos lah nenek 101% sayang dia hehe..siaann nenek pa'e sampai semput kena main badminton dengan cucu sorang dia ni hehe..nasib baik makcu yang jealous nenek sayang pa'e lebih..kalau mama pa'e yg jealous hiss hiss buruk gitew haha :D

    ReplyDelete
  14. amboi mmg manja sungguh dgn nenek dier yer

    ReplyDelete
  15. nenek kalo dgn cucu mmg layanan first class. apa cucu nak sume diikut..syoklah pa'e jd cucu tunggal.

    ReplyDelete
  16. pa'e manja ngan nenek hehe semooga ibu akak dipanjangkan usia dan diberi kesihatan tubuh badan yang baik Aamiin :)

    ReplyDelete
  17. bertuahnya pa'e.. ada nenek yg rajin melayan...
    mia xder nenek dah..ada opah tiri..langsung mia xmo.. huhuhu..cian..

    pae.. jg nenek baik baik tau..jgn lawan ckp nenek..

    ReplyDelete
  18. Seronoklah pa`e ye, nenek dtg rumah kawan dgn dia tu :)

    ReplyDelete
  19. Aminn.. cucu manja nenek pula pa'e ni

    ReplyDelete
  20. ajak main badminton.. haha. Kesian nenek kena buli ngn Pa'e.. hehe

    ReplyDelete
  21. Alahaii..patutlah Pa'e rapat sangat dengan Nenek nya..nenek penuh kasih sayang..

    ReplyDelete
  22. waa...dapat gene nenek juga pa'e ni..sama muka...hehehe...

    ReplyDelete
  23. Nenek kalau dgn cucu mmg sayang tak berbelah bagikan....hehe sian mak su sampai jeles....cepat cepat kawenlah mak su....hehe...mak ikut Atie sekali ke?

    ReplyDelete
  24. berkepit je eh.. ni memang cucu kesayangan nenek ni.. hihihi..

    ReplyDelete
  25. cucu kesayangan memang lah...nda buli d kasi menangis..hihihi..
    semoga bonda kak atie sihat walafiat dan di panjangkan umur...

    ReplyDelete
  26. seronok Pa'e ada nenek yang melayan...

    ReplyDelete
  27. kasih nenek pada cucu mmg lain..sy cucu melbih2 lagiapatah lagi pae cucu tunggal..mmg best la pae dpt layanan high class

    ReplyDelete
  28. mmg betul atie, nenek ni kalau syg cucu lebih dr ank sndri
    kalau kite marah anak, kite yg dimarahnye balik...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..