Friday, 10 January 2014

Mawi Ft Dato Ac Mizal - Al_HaQ

AssaLamualaikum
Lama tak dengar Dato Ac Mizal menyanyi kan? Jarang dengar dah! sebab sekarang beliau lebih tertumpu pada bidang pengacaraan dan juga perniagaan. Maklum dah bergelar Dato dan jutawan rasanya. Rezeki beliau lah kan. Mawi pun sama macam dah lama tiada lagu baru. So, bila mereka bergabung dalam lagu Al-Haq, memang terdorong juga untuk mendengar:)
Lirik Lagu Al Haq - Mawi feat AC Mizal
(AC Mizal)
Andainya ku bisa putarkan saat waktu,
Ku perbetulkan segala kesilapan lalu,
Andainya kupernah melukakan hatimu,
Izinkan aku mengubati jiwa ragamu,
Segala-gala suka dan duka,
Tak pernah dapat ku lupa,
Daku manusia biasa,
dibawa dosa pahala,
Hidup didunia cuma sementara,
Janganlah leka jangan terpedaya,
Antara kaca dan juga permata.
(Mawi)
Ku bersujud padamu,
berdoa pada yang satu,
Padamu aku mengadu,
Allah yang satu,
Mohon petunjuk darimu,
berderai air mataku,
Ku ingin dekat denganmu.
Ya Allah x2,
Ampunilah dosa-dosaku yang lalu,
Ya Allah x2,
Maha Pengasih,Penyayang, Maha Mengerti.
(AC Mizal)
Andainya kubisa hidup seribu tahun lama lagi,
Ku kota kata kata yang telah ku janji,
Andainya ditakdirkan esok aku pergi,
Susun sepuluh jari memohon diampuni,
Janganlah bersedih berduka,
Berjumpa disana semula,
Kembali kepada pencipta,
Diruang yang luas terbuka,
Pintu syurga dan neraka,
Bertapa kau bersedih berduka dijiwa gelora didalam dilema menanggung derita
(Mawi)
Ku bersujud padamu,
berdoa pada yang satu,
Padamu aku mengadu,
Allah yang satu,
Mohon petunjuk darimu,
berderai air mataku,
Ku ingin dekat denganmu.
Ya Allah x2,
ampunilah dosa dosaku yang lalu,
Ya Allah x2,
Maha Pengasih,Penyayang, Maha Mengerti.
(AC Mizal)
Allah akhbar, Allah yang Maha Besar,
Mari memuji memuja,
Maha Kaya Berkuasa,
Ampunilah segala dosaku yang lalu

Hayati liriknya. Memang penuh dengan bait-bait keinsafan. 
Ya Allah! ampuni lah dosa-dosaku.
WaSsaLam^_^

18 comments:

  1. one of my pebret song...suka bila dato' ac rap dlm lagu nie...hik!hik!

    ReplyDelete
  2. ate...suke blog kak eza jer!!! blog kak nina tak baca!!! ni namanye kurang asam........hehehe!!!

    ReplyDelete
  3. lagi 3 tahun Mawi dapat la Datuk..
    :P

    ReplyDelete
  4. rancak lagu ni..tapi aida kurang suka...heheee

    ReplyDelete
  5. siuk lagu ne..pestaim ne cik dengar....

    ReplyDelete
  6. suka jugak dnga lagu ni..lirik dia pun mmg penuh dgn maksud yg tersendiri.. :)

    ReplyDelete
  7. Assalam atie.acik tak pernah dengar la lagu ni..ingatkan atie letak video tadi

    ReplyDelete
  8. selalu jgk dengar kat radio lagu ni..macam best jgk kan

    ReplyDelete
  9. Best lagu ni... lg best jika kita hayati lirik lagu dia kan...

    ReplyDelete
  10. suka lagu ni.. kalau dengar mesti ikut nyanyi walaupun pitching lari.. kekeke..

    ReplyDelete
  11. mmg gabungan yg mantap… best!

    ReplyDelete
  12. salam atie ..
    selalu dengar juga lagu tu ..
    best juga, senikatanya pun indah

    ReplyDelete
  13. suka lagu ni..
    saly mula suka bila my cik abg bwa masuk ke hp nya gabungan mantap… ..

    ReplyDelete
  14. Suka lagu ni Atie.....sedap!...Bila dijoinkan mereka berdua ni jadi best pulakkan Atie

    ReplyDelete
  15. aida x pernah dgr lagi :-( sure sedap ekk?

    ReplyDelete
  16. tengok lirik dia memang nampak menggamit telinga nak dengar

    ReplyDelete
  17. boleh tahan gak la depa ni..otai2 menyanyi katakan..:)

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..