Friday, 24 January 2014

Bila Mimpi - Esoknya Lupa!

AssaLamualaikum
Korang pernah tak alami simptom ni? Bila korang bermimpi pada malam sebelumnya tu lepas bangun tidur korang lupa tentang mimpi tu. Simptom apakah itu? penyakit atau apa? sebenarnya aku perasan sejak tahun lepas lah, bila aku bermimpi pada malam esoknya pasti aku lupa mimpi tu. Aku tau yang aku memang bermimpi sesuatu pada malam sebelumnya. Tapi bila bangun mesti aku lupa. Haha! Memang tak fikir sangat, tapi kan pelik juga.
Nak rujuk doktor ke??
Erm! ada-ada jak lah. Itupun mau fikir kah atie oi?? haha.
Mimpi mainan tidur tapi?? 
WasSaLam^_^

25 comments:

  1. mimpi apa tu ATie? hehehehe...salam jumaat...pernah jugak jadik kes lupa mimpi ni..

    ReplyDelete
  2. selalu.....kadang2 tu sakit juga hati sendiri mengingat kan kak atie...konon2 mau cerita sama somi pasal tu mimpi..sekali telupa...haiyakkk....

    ReplyDelete
  3. ada yg bole kita ingat tu mimpi, ada yg tidak tu atiey...rasanya normal bah tu ... :-)

    ReplyDelete
  4. mimpi yang pelik ke atie??
    jangan pikir sangat...anggap jer mainan sumer tu..

    ReplyDelete
  5. Tapi kakak rasa semua org ada menghadapi macam inilah Atie.
    Kadang kakak/abang/anak-anak pun sama. Bangun pagi masa sarapan konon nak cerita mimpi malam tadi tapi tak ingat rentetannya... kakak pun tak tahu kenapa. Alah... tak payah ke doktorlah.

    ReplyDelete
  6. Bila kita tak ingat mimpi pada esoknya, bermaksud mlm tadi roh akal tidak ikut keluar bersama. Tu yg buat kita tak ingat tapi kita tau kita mimpi.

    ReplyDelete
  7. atie..kalau mimpi best,sayang tu kalau tak ingat hehe...:D
    akak pon setuju apa yg kak zakie cakap tu..maybe semua orang kut menghadapi situasi macam ni..tak yahlah pi doktor..:)

    ReplyDelete
  8. Rasanya normal tu kot, Atie... sbb nrl pun biasa camtu... kadang ingat apa yang dimimpi, kadang tu x ingat tp tau mlm tu mimpi sesuatu... dont worry, xde apa2 tu... ^__^

    ReplyDelete
  9. Normal tu atie. Saya pon selalu juga rasa mcm. Puas dok ingat² balik pasal mimpi ☺☺

    ReplyDelete
  10. Fiza rasa normal tu Atie. Fiza pun ada jugak malam mimpi, esok dah tak ingat. Hehe... Janganlah risau ek :)

    ReplyDelete
  11. Niesa pun selalu mcm tu kak atie..haha..kdg2 mmg berusaha nk ingt balik mimpi tu...

    ReplyDelete
  12. Hai kak, lama tak singgah sini. Sy pon pernah alami situas ni. Rasanya itu normal kot :) Pa'e sihat?

    ReplyDelete
  13. aha..ada gk gitu
    bila mimpi..lps bgn terlupa dh mimpi tu..
    hikss

    ReplyDelete
  14. selalu terjadi gitu. kalau org kedah cakap "Merepek" merepek tu mcm kita mimpi tapi tak ingat. dan dalam mipi tu kita akan mimpi banyak peristiwa. mcm sat pi sini sat pi sana. kekadang tu letih tau.

    ReplyDelete
  15. bagi ai, itu sesuatu yang normal.. biasa berlaku.. ye ye bangun pagi nak ingat balik pasal mimpi tu tapi sampai ke sudah tak ingat.. hehehe..

    ReplyDelete
  16. Akak pun cam tu Atie... bila mimpi tak pernah nak ingat apa mimpi tu... akak rasa okey lah pulak, kalau tak ingat apa yg dimimpikan...

    ReplyDelete
  17. kadang2 mcm tu juga…yg xbestnya kalau mimpi yg indah xleh ingat tapi kalau mimpi yg ngeri blh ingat...

    ReplyDelete
  18. hehehe lupa tu faktor usia, tp x best lah kalau terlupa mimpi2 yg indah kan !

    ReplyDelete
  19. Pernah baca ada satu artikel tak ingat kat mana... kita mmg tk berupaya mengingati mimpi Atie...so apa yg Atie alami tu adalah perkara biasa...

    ReplyDelete
  20. Sy pun biasa gtu sbb jnis tak amik kish sgt dgn menan tido tu..

    ReplyDelete
  21. kalau mimpi tuh tragis biasa ingat..tp kalau dlm smalam byk sgt set2 mimpi mau luper...hehe

    ReplyDelete
  22. normal. kdng kdng tu kan bila tgk syok syok mimpi tiba tiba terjaga. pastu pejam mata balik konon nak sambung la. tapi hampeh takdanya. hihi. selalunya mimpi seronok tu

    ReplyDelete
  23. hehe..pernah jgk tjeradi kak..emmm..mungkin normal la tuh..kdg2 sy lupa jugak mimpi semalam..anggap jer mainan tidoooo :P

    ReplyDelete
  24. tu la kan.. lps mimpi tu kemain nak ingat sbb nak citer kt member.. esoknya mesti lupa punya lah.. hehe..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..